A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) vizsgálni fogja Lewis Hamilton vitatott manővereit a szokásos pénteki versenyzői eligazításon, azonban a résztvevők cáfolják, hogy összeálltak volna a bajnoki éllovas ellen.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) vizsgálni fogja Lewis Hamilton vitatott manővereit a szokásos pénteki versenyzői eligazításon, azonban a résztvevők cáfolják, hogy összeálltak volna a bajnoki éllovas ellen.
A GPDA igazgatói, Mark Webber és Jarno Trulli megerősítették, hogy a péntek esti versenyzői eligazításon, ahol a Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting is jelen lesz, vizsgálni fogják Hamilton manővereit és versenyzői magatartását.
Bár a Japán Nagydíj óta rengeteg támadás érte a brit versenyzőt, aki hihetetlen agresszivitással próbálta meg visszavenni vezető pozícióját Kimi Raikkönentől a rajt utáni pillanatokban, mind Webber, mind Trulli cáfolta azon feltételezéseket, melyek szerint a versenyzők összefogtak volna Hamilton ellen.
Trulli nemtetszését fejezte ki Hamilton viselkedése miatt, aki csak nagy nehézségek árán hagyta magát lekörözni a Japán Nagydíjon, ami azt is jelentette egyben, hogy az olasz versenyzőnek minden esélye elszállt arra, hogy befogja, és esetleg megelőzze Nelsinho Piquet-t, aki a negyedik helyen futott célba.
“Vezettem a versenyt, ő lekörözött volt, és két körön keresztül feltartott” – mondta Trulli az Autosportnak. “Ez legalább másfél másodpercembe került, és ha ez nem történt volna meg, akkor talán esélyem lett volna a Renault előtt maradni a második kiállásomat követően.”
“Nem azt mondom, hogy biztosan előtte végeztem volna, de néha az ilyen dolgok rengeteget számítanak. Lewis nem használta a visszapillantót, kihajtott a boxból, és pontosan elém érkezett vissza, majd két körön keresztül feltartott. Talán jobban oda kellett volna figyelnie, hiszen az ő versenyének már akkor vége volt. Nem is értem.”
Webber elsősorban a japán futam első kanyarjában történtekről szeretne beszélni Whitinggal, ugyanis véleménye szerint Hamilton elfogadhatatlan módon viselkedett a rajt utáni pillanatokban.
“A fékzónák kérdése problémát jelent, mert nem mozoghatsz össze-vissza, ahogy azt ő tette” – mondta az ausztrál. “Monzában elvesztettünk egy pályabírót 2000-ben, amikor egyesek cikáztak a féktávon. Fékezés közben pedig már nagyon nehéz változtatni az irányon, mikor nem tudod, mi fog történni. Ez az egyetlen dolog, amit mindenképpen át kell néznünk.”
Mindezek ellenére mind Trulli, mind Webber cáfolta azon feltételezéseket, melyek szerint kritikájukkal hátrányos helyzetbe akarnák sodorni a brit versenyzőt a szezon hátralévő részében.
“Nem kommentálom Lewis vezetési stílusát, mert csak arról tudok nyilatkozni, ami velem történt. Nem szeretnék belekeveredni semmiféle spekulációba. Néha tesz jó és rossz dolgokat, ahogy a többiek is. Nagyon nehéz ítélkezni” – mondta a Toyota olasz pilótája.
“Úgy érzem, nem fair erről most beszélni. Jobb, ha ezt neki mondod meg személyesen, és vele beszéled meg, ahogy azt holnap tenni fogjuk. El fogok menni a versenyzői eligazításra, és el fogom mondani Charlie-nak, hogy mi történt és azt, hogy szerintem Lewis másként is kezelhette volna a dolgot, mert ez így nem volt fair. Azonban senki ellen nem vagyok.”
“Nem az a fajta ember vagyok, akinek ha nem tetszik valami, és nem jön ki a másikkal, azonnal elkezd szócsatázni. A könnyebb utat választom, harcok és csaták nélkül, mindössze annyit szeretnék, hogy mindenki számára fair legyen a sport. Nem érdekel, hogy a legjobb vagy a legrosszabb autóban ülsz, azt várom, hogy mindenkit azonos módon kezeljenek.”
Webber a következőkkel folytatta: “Egy fenomenális tehetség (Hamilton). Mindenkinek vannak erősségei és gyengéi, és nem láttam, hogy miként viselkedett, mikor lekörözöttként feltartotta Jarnót.”
“Azonban Monza egy kemény verseny volt számára abból a szempontból, amit velem tett, vagy (Timo) Glock-kal a Curva Grandéban, illetve Fernandóval, de ezek az ő szemében rendben vannak. Büntetést sem kapott, így mások szemében sem tett semmi rosszat Monzában, így ez is rendben van. Azonban tisztelt kollégái sokszor azt mondják neki, ’te, nem kellene mindig így viselkedned’.”
“Amit az első kanyarban művelt Fujiban, az nagyon merész volt. Könnyen baleset is lehetett volna. Egyszerűen nem lehet így viselkedni a féktávon. Nem tilos elfékezni magad, azonban nem lehet ilyen módon cikázni a fékzónákban, és erről mindenképpen beszélnünk kell.”
Webber továbbá azt is elmondta, hogy nehéz helyzetet teremt a közvélemény azzal, hogy Hamiltont mindig a középpontba állítja, ahogy azt tette korábban Michael Schumacher esetében, akinek a hibáit mindig felnagyították.
“Úgy vélem, hogy mindig is középpontban lesz, ez a probléma Lewisszal. Mindig is rá fog irányulni a figyelem, amit ő nem feltétlenül szeretne, ő csak meg szerezné nyerni első bajnoki címét a Forma-1-ben” – tette hozzá Webber.