A Bridgestone vezetése szerint a McLaren és a Ferrari versenygépeinek kezelhetősége közötti apró különbséggel magyarázható a két gárda ingadozó teljesítménye, ami akár el is döntheti a bajnoki címet az idei évben.
A Bridgestone vezetése szerint a McLaren és a Ferrari versenygépeinek kezelhetősége közötti apró különbséggel magyarázható a két gárda ingadozó teljesítménye, ami akár el is döntheti a bajnoki címet az idei évben.
A két élcsapat közötti erősorrend versenyről versenyre változik, amit az is bizonyít, hogy míg a McLaren fölényes győzelmet aratott Németországban, két héttel később viszont nem tudta tartani a lépést a Ferrarival a Magyar Nagydíjon, ahol Felipe Massa csak a motorja meghibásodása miatt nem állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.
A két csapat hullámzó teljesítménye leginkább annak tudható be, hogy autóik másképpen bánnak az abroncsokkal, ugyanis minimális a különbség az MP4/23-as és az F2008-as teljesítménye között.
A Bridgestone Motorsport gumifejlesztési vezetője, Hirohide Hamashima egyike azon szakértőknek, akik azt gyanítják, hogy az erősorrend folyamatos változásának hátterében a két versenygép eltérő karakterisztikája, és kezelhetősége áll.
“A Ferrari az eddig tapasztaltak alapján inkább alulkormányozott, mint a McLaren” – mondta Hamashima az Autosportnak. “A McLaren egy kicsit túlkormányozott. Mikor a gumiknak megvan a megfelelő tapadásuk, és az autó túlkormányozott, egy kör alatt jobb teljesítményre képes, mint egy alulkormányozott versenygép.”
“Azonban versenykörülmények között – különösen a nagy melegben, mint ami a Hungaroringen is fogadott minket – egy túlkormányzott autó jóval nagyobb hőt generál a hátsó abroncsokban, mint egy alulkormányozott autó esetében.”
“Ha visszatekintünk a Magyar Nagydíjra, és megfigyeljük Hamilton autójának viselkedését, akkor láthatjuk, hogy néhány kör után elkezdett szenvedni a túlkormányozottság miatt. Rengetegszer kellett ellenkormányoznia. Viszont a Ferrari egyensúlya teljesen jó volt néhány kör után.”
“Ezért okozhat komoly különbséget a hőmérséklet” – magyarázta Hamashima, aki a Ferrari versenyzői közötti – sokak által eddig ismeretlen – különbségre is felhívta a figyelmet.
“Mikor az autó és a körülmények tökéletesek, akkor Felipe 110%-on megy, ám ha valami gond van, akkor 90%-nál nem képes többre. Azonban Kimi folyamatosan 100%-ot tud nyújtani, teljesen mindegy, hogy milyenek a körülmények.”