Pályára viszi új fejlesztési csomagját a holnap kezdődő utolsó előszezoni teszten a Williams Forma-1-es csapata, így némi ízelítőt kaphatunk abból, a patinás angol istálló hogy is áll riválisaihoz képest.
Pályára viszi új fejlesztési csomagját a holnap kezdődő utolsó előszezoni teszten a Williams Forma-1-es csapata, így némi ízelítőt kaphatunk abból, a patinás angol istálló hogy is áll riválisaihoz képest.
A Williams tavaly igencsak jó formában versenyezte végig az évet, és végül a konstruktőri harmadik helyen zárt. A csapat 2015-ben tovább menetelne előre, ám az eddig eltelt két előszezoni teszten főképp a megbízhatóságra fókuszált.
Valtteri Bottas, az istálló ifjú versenyzője elárulta, csak a héten esedékes utolsó teszten kezdenek el foglalkozni az autó teljesítményével, amikor a teljes csomag a rendelkezésükre áll.
„Lesz néhány fejlesztésünk, melyek megváltoztatják az autó viselkedését, szóval nem igazán volt értelme eddig részletekbe menően foglalkozni az autó egyensúlyával, hiszen amint elkezdjük felpakolni az új dolgokat az utolsó teszten, illetve Melbourne-re, minden megváltozik” – mondta a finn versenyző.
„Viszont tudjuk, hogy semmi alapvető probléma nincs az autóval, amit ne tudnánk megoldani a beállítások finomhangolásával, ez pedig mindenképp pozitívum.”
A Williams vezető tesztmérnöke, Rod Nelson elárulta, az időmérős szimuláció egyértelműen részét képezi az utolsó tesztre tervezett programjuknak.
„Lesz néhány időmérő-szimulációnk, mint ahogy a többieknek is” – nyilatkozta a szakember.
„Időt fogunk szánni erre, egy teljes időmérőprogramot teljesítünk majd, így valamivel könnyebb lesz megítélni a teljesítményünket. De még ebben az esetben is eltérőek lesznek az üzemanyagszintek. Néhány kiscsapat kevesebb benzinnel küldi pályára autóit, míg a gyorsabb autók nehezebbek lesznek.”
A Williams másik versenyzője, Felipe Massa szintén optimista az új autót illetően.
„Azt hiszem, jó úton járunk” – mondta a brazil.
„Mindig nehéz összehasonlításokat végezni az eltérő üzemanyagszintek miatt, de azt gondolom, az autónk remek potenciállal rendelkezik, szóval örülök. Stabilan lehet vezetni. Azonban továbbra is úgy gondolom, a Mercedesé még mindig a legjobb autó. De versenyben vagyunk. Csak várnunk kell, hogy lássuk, mi is a helyzet.”
„Az autó hátul valamivel stabilabb, mint a 2014-es. A kigyorsítások is jobbak, ami segíthet megoldani azokat a problémákat, melyeket tavaly tapasztaltunk.”