Minden jel arra utal, hogy a Honda Racing volt az első csapat, amely kipróbálta autójában a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszert (KERS).
Minden jel arra utal, hogy a Honda Racing volt az első csapat, amely kipróbálta autójában a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszert (KERS).
Miközben a csapatok többsége az új egység továbbfejlesztésén dolgozik, melyet folyamatosan futtat a tesztpadokon, a Honda csapatvezetője, Ross Brawn a hétvégi török Nagydíjon elhintette, a japán gárda már élesben is kipróbálta a KERS-t.
“Már kipróbáltuk az új rendszert az autóban. Még nem a végleges változatot használtuk, de így is értékes adatokat szereztünk” – mondta Brawn, mikor az új rendszerről kérdezték Isztambulban.
A Honda szakembere azt ugyan nem árulta el, mikor vetették be először a KERS-t, annyit viszont elmondott, hogy erre nem olyan régen került sor.
A csapatok vezetői a hétvégi futamon ismét tárgyaltak az új rendszer bevezetéséről, amely Brawn szerint mindenképpen jót tesz majd a Forma-1-nek.
“Valamilyen szinten értem az ellentmondást, hogy miközben költségcsökkentésről beszélünk, olyan technológiákat vezetünk be, amelyek igen költségesek.”
“A nagyvállalatoknak, mint amilyenek mi is vagyunk, fontos a technológiai fejlődés, így ez értékelendő” – folytatta a Ferrari egykori technikai igazgatója, aki szerint nagyon nehéz megtalálni a helyes egyensúlyt, mert a nagyobb csapatok, komolyabb hátterüknek köszönhetően, könnyedén elhúzhatnak a kisebb költségvetéssel rendelkező riválisaiktól.