A Honda Racing már teljes erőbedobással a téli tesztidőszakra koncentrál, ahol mindent megtesz majd annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljön a 2009-es szezonra, állítja a csapat vezetője, Ross Brawn.
A Honda Racing már teljes erőbedobással a téli tesztidőszakra koncentrál, ahol mindent megtesz majd annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljön a 2009-es szezonra, állítja a csapat vezetője, Ross Brawn.
A japán alakulat a mezőnyben elsőként fejezte be idei versenygépe fejlesztését és mozgósította összes erőforrását vadonatúj autójára, hogy kihozhassa a maximumot a jövő évben bevezetésre kerülő szabálymódosításokból.
Amellett, hogy már korán megkezdte a munkát az új autón, Brawn azt is elmondta, hogy csapata rengeteg tesztkilométert és abroncsot megspórolt az elmúlt időszakban, hogy mindenre legyen elég ideje a karácsonyi szünet előtt.
“Spóroltunk a tesztkilométerekkel illetve az abroncsokkal a téli időszakra, ami szintén kihatott az idei évben mutatott teljesítményünkre” – magyarázta Brawn.
“Úgy gondolom, hogy mindenkinél több gumink maradt a téli tesztekre. Tudatosan készültünk, hiszen célunk az volt, hogy a lehető legintenzívebb téli tesztprogramot hajthassuk végre.”
“Mindhárom téli teszten jelen leszünk, dolgozni fogunk a KERS rendszeren, a gumikon, és a jövő évi aerodinamikai elemeken” – folytatta a szakember.
Brawn azt is elmondta, hogy véleménye szerint az új autó január első felében kerül majd bemutatásra, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, valamikor március közepén egy javítócsomagot kap.
“Úgy gondolom, hogy a többi csapathoz hasonlóan, nekünk is lesz egy korai és egy késői verziónk” – magyarázta. “Mivel március végén kerül megrendezésre az első futam, nem hiszem, hogy bárki is fel szeretné fedni összes titkát januárban. Éppen ezért lesz egy B verziónk, melyet közvetlenül a szezon rajtja előtt mutatunk majd be.”