A Honda Racing vezetése ismét hangsúlyozta, nem vár komolyabb előrelépést módosított versenyautójától, mely már a hétvégén megrendezésre kerülő Japán Nagydíjon élesben debütál.
A Honda Racing vezetése ismét hangsúlyozta, nem vár komolyabb előrelépést módosított versenyautójától, mely már a hétvégén megrendezésre kerülő Japán Nagydíjon élesben debütál.
Annak ellenére, hogy sem a versenyzők, sem a szakemberek nem várnak sokat az új autótól a szezon hátralévő részében, mindannyian bíznak abban, hogy a módosított versenyautó meghozza majd a várt sikert a 2008-as idényben.
Az átalakított versenygép, amely egy új első-, illetve hátsó szárnyat, illetve különböző eddig még nem látott aerodinamikai elemeket kapott, először a múlt héten megrendezett jerezi teszteken gördült pályára.
A vezetőség már akkor elmondta, hogy a módosított csomag nem azt hivatott szolgálni, hogy a szezon utolsó három versenyén visszavágjanak ellenfeleinek, sokkal inkább azt, hogy hatékonyabbá tegye a jövő évre való felkészülést.
“Nem azért mutattuk be a módosított autót, hogy a lehető legjobb formában fejezhessük be az idei évet” – mondta a Honda főmérnöke, Jacky Eeckelaert. “Szóval ez nem az a kit, amitől azt várhatjuk, hogy olyan legyen a teljesítményünk, mint a McLarené. Ehhez teljesen át kell majd alakítanunk az autót.”
“Célunk az, hogy a lehető legtöbb kilométert megtegyük az új elemekkel, és információkat szerezzünk azokról. A leszorító erőnk gyengébb lehet majd az idei évhez képest, de az autó teljes egyensúlya ezt kompenzálhatja, már ha igazat mondanak a szélcsatornában elvégzett szimulációink” – folytatta a szakember.
“Minél több időt el szeretnénk tölteni a pályán, szükségünk van a versenyzőink visszajelzéseire, és a futam az egyik legjobb teszt erre. Három verseny vissza van még az idei évben, három teljesen különböző pálya, ami remek tesztlehetőséget biztosít számunkra. Nem az a célunk, hogy minél jobb helyen végezzünk a szezon utolsó részében, sokkal inkább az, hogy jó irányba tereljük a jövő évi fejlesztéseket. Össze akarjuk hangolni a pályán elvégzett munkát a szélcsatornában folyó munkálatokkal. Ugyan összehasonlítottuk az eredményeket a régi autóval, de csak a pályán derül fény mindenre.”
Eeckelaert azt is elárulta, hogy a legnagyobb problémát az okozta számukra az idei évben, hogy egyszerűen rossz volt az RA107-es aerodinamikai csomagja, és az egyensúlyával is gondok voltak.
“Az aerodinamikai területen két komolyabb problémánk volt. Egyszerűen nem volt elég hatékony az aerodinamika, és emiatt az egyensúllyal sem tudtunk mit kezdeni. A Bridgestone gumikra való váltás sem könnyítette meg a helyzetünket, mert korábban a Michelin abroncsokkal sokkal jobban muzsikált az autó” – magyarázta.
“A nem megfelelő egyensúly miatt pedig rossz volt az autó tulajdonsága a fékzónákban, nem tudtuk megfelelően bevenni a kanyarokat, ám ezen rengeteget javítottunk az új csomaggal. Legfőbb célunk az, hogy az átalakított autóval bizonyosságot szerezzünk arról, jó irányba halad-e a munka.”