Azt követően, hogy borzalmasan teljesített az idei évben, a Honda egy alapjaiban új autóval kívánja megkezdeni a 2008-as idényt, és szinte semmit nem ment át idei modelljéből a jövő évre, ami fiókcsapata, a Super Aguri felkészülésére is kihat.
Azt követően, hogy borzalmasan teljesített az idei évben, a Honda egy alapjaiban új autóval kívánja megkezdeni a 2008-as idényt, és szinte semmit nem ment át idei modelljéből a jövő évre, ami fiókcsapata, a Super Aguri felkészülésére is kihat.
Mivel a Honda teljesen elölről kezdi új autója tervezését, elképzelhető, hogy az idő szűke miatt nem készül el minden a szezonnyitóig, ami azt eredményezheti, hogy a Super Aguri a Toro Rossóhoz hasonlóan az idei autója egy továbbfejlesztett változatával lesz majd kénytelen megkezdeni a 2008-as idényt.
“Nem osztjuk meg autóinkat a téli tesztek alatt” – mondta a Honda Racing ügyvezetője, Nick Fry. “Ha a szabályok engedélyezik, akkor az lenne a célunk, hogy a Super Aguri ugyanazzal az autóval kezdje meg a jövő évet, mint amivel mi. Azonban erre logisztikai okok miatt elég kicsi az esély.”
“Még ha a kapacitásunk meg is lenne ahhoz, nem tartom valószínűnek, hogy mindkét csapatot ki tudjuk majd szolgálni autókkal a szezonnyitón. Éppen ezért nem ugyanazzal az autóval kezdjük meg a felkészülést. A Super Agurinak egy kicsit másképp kell alakítania a téli időszakot, mint ahogy azt tervezte” – magyarázta a brit szakember.
A brackley-i bázisú alakulat azt is megerősítette, nem lát esélyt arra, hogy javítani tudjon idei autója teljesítményén, így a szezon hátralévő részében azt tartja a legfontosabbnak, hogy minél jobban megismerkedjen az új, egységes elektronikával.
“Az idei év hátralévő részében a McLaren ECU rendszerével foglakozunk” – mondta Fry. “Eleget dolgoztunk már az idei autóval ahhoz, hogy rájöjjünk, ennél többet már nem tudunk kihozni belőle. Az év hátralévő részében fiatal tehetségeknek adunk majd lehetőséget, akik segítségével még jobban megismerhetjük a McLaren ECU rendszerét. Az idei autót már nem fejlesztjük tovább. Ennek nem lenne semmi értelme.”
“Már elkészítettük az új modelleket a szélcsatornában, és a szuperszámítógépeink segítségével a CFD munkák is zökkenő mentesebben haladhatnak. Egyelőre még nem kezdtük meg a munkát a gépeken, de a többi csapathoz hasonlóan, mi is sokat várunk attól. Elégedettek vagyunk az eddig elvégzett csekély munkával, de nagyon keményen kell dolgoznunk a következő húsz hétben” – tette hozzá a Honda ügyvezetője.