A Honda Racing megkezdte saját fejlesztésű boxutcai jelzőrendszerének tesztelését, amely a csapatvezető, Ross Brawn szerint jóval biztonságosabb, mint a hagyományos nyalóka, jóllehet a Ferrarinak gondjai voltak az eszközzel Szingapúrban.
A Honda Racing megkezdte saját fejlesztésű boxutcai jelzőrendszerének tesztelését, amely a csapatvezető, Ross Brawn szerint jóval biztonságosabb, mint a hagyományos nyalóka, jóllehet a Ferrarinak gondjai voltak az eszközzel Szingapúrban.
A japán nagyvállalat először csütörtökön, a boxkiállások gyakorlása alkalmával próbálta ki az új jelzőrendszert Fujiban, és a tervek szerint tovább folytatja annak elemzését a Kínai-, illetve a Brazil Nagydíj pénteki edzésein.
Ha pedig minden a tervek szerint alakul, és a téli tesztek is kielégítő eredménnyel zárulnak, a Honda készen áll élesben is bevetni az új rendszert 2009-ben.
Bár Felipe Massa szingapúri esete óta igen rossz híre van a boxutcai jelzőrendszernek, Brawn úgy gondolja, ha jól funkciónál az eszköz, akkor sokkal biztonságosabb, mint a hagyományos nyalóka.
“Már egy jó ideje dolgozunk ezen a projekten, és az elsődleges prioritás a biztonság, csakis ezután jöhet szóba a teljesítmény javítása” – mondta Brawn az Autosportnak.
“Úgy látjuk, hogy biztonsági szempontból rengeteg előnye van az új rendszernek. Azonban mint minden rendszernek, ennek is hibátlannak kell lennie, és biztosnak kell lenned abban a technológiában, amit használsz. Ez egy elég kényes helyzet.”
“Jelenleg a kiértékelési fázisban vagyunk. Most azon dolgozunk, hogy kipróbáljuk azt a versenypályákon, és olyan helyzetbe kerüljünk, hogy a tél folyamán dönteni tudjunk arról, milyen irányba szeretnénk elmenni.”
A Honda csapatvezetője úgy gondolja, ha minden tökéletesen működik, akkor az új rendszer használata biztonságosabb, ugyanis a visszacsatolásokkal elképzelhetetlen, hogy az üzemanyagtöltő lehúzása előtt zöld jelzést adjon a szerelőkre várakozó autónak.
“Annak ellenére, hogy az elmúlt időben igen rossz vélemény alakult ki az új rendszerről, annak számos előnye van biztonsági szempontból, mert elviekben, az általad megalkotott összeköttetésekkel, képtelenség, hogy az autó idő előtt zöld jelzést kapjon.”
“Azonban valakinek ott kell lennie, és esetenként bele kell avatkoznia az automatikus mechanizmusba, hogy megfelelő távolság legyen az autók között a boxutcában. Jelenleg ezen dolgozunk, mert egyelőre még nem tudjuk, miként oldjuk meg mindezt. Több megoldás szóba jött, gondolkodtunk szenzorok telepítésén a boxutcában, de ennek egy emberi döntésnek kell lennie.”
“A nyalóka esetében is ez a helyzet. Ugyanaz a személy dönt, aki az autón dolgozók munkáját is figyeli. Ez pedig sokkal nehezebbé teszi a dolgát. Azonban ha ez az ember csakis arra koncentrál, hogy figyeljen a forgalomra a boxutcában, és aktiválja illetve inaktiválja a kapcsolót – függően attól, hogy szabad-e az út, avagy sem –, a rendszer biztonságosabb. Azonban végső döntést majd csak azután tudunk hozni, hogy minden munkát elvégeztünk.”
A Ferrari rendszere teljesen manuális módban volt Felipe Massa szingapúri boxkiállása alkalmával, így történhetett meg, hogy a forgalmat figyelő szakember azelőtt tudott zöld jelzést adni a brazilnak, hogy autójáról lehúzták volna a töltőcsövet.
Az olaszok ebből kifolyólag visszatérnek a tradicionális nyalóka használatához a szezon utolsó három versenyén.