A formula1.com oldal szedte össze, hogy kik aratták első F1-es diadalukat a magyar pályán, és a névsor – büszkén állíthatjuk – igen impozáns. Monaco 9, Monza pedig 8 első futamgyőztest adott eddig a sportágnak, de ha számarányosan nézzük, a Hungaroring toronymagasan vezet, hiszen a versenyek 13,8 százalékát eddig olyan nyerte, aki előtte még sohasem állhatott a dobogó legtetejére.
A sor Damon Hillel kezdődik, aki mai szemmel nézve elég későn, 32 évesen mutatkozott be a Forma–1-ben. A kétszeres világbajnok Graham Hill fia az 1992-es szezont a versenyképtelen Brabhamnél töltötte, majd a következő évben csúcsautót kapott Alain Prost oldalán.
Így történt, hogy pályafutása 19. viadalán máris győzni tudott, a Williams–Renault volánjánál éppen a Hungaroringen intette le elsőként a kockás zászló. Ebben az is szerepet játszott, hogy a pole-ból induló Prost hátsó szárnya vacakolni kezdett, ezért a brit kényelmesen kocoghatott be a célba – kis híján lekörözve a második helyezett Riccardo Patresét is (Benetton–Ford).
A következő nagy csodára 2003-ig kellett várni, akkor a második szezonját teljesítő Fernando Alonso örülhetett a Hungaroringen. A spanyolnál sem érdemes beszámítani az első évet, hiszen 2001-ben a gyengécske Minardiban próbálgatta a szárnyait.
Két évvel később viszont már (egy esztendő tesztpilótaság után) a Renault versenyzőként is bizalmat szavazott számára. Alonso mindvégig jó formát mutatott, és a Magyar Nagydíjon (kereken két évtizednyi szünet, az 1983-as Osztrák Nagydíj után) futamgyőzelmet szerzett a francia márkának – illetve elsőként magának is.
A spanyol csaknem 17 másodpercet vert a második helyezett Kimi Räikönenre (McLaren–Mercedes). Külön érdekesség, hogy 22 évesen és 26 naposan a sportág addigi legfiatalabb futamgyőztese lett, Troy Ruttman 51 esztendős rekordját adva át a múltnak.
2006-ban Jenson Button parádézott a magyar pályán, egy emlékezetes, szörnyű viharral tarkított versenyen. A brit a saját néven ismét visszatérő Hondát vitte diadalra. A negyedik kockából indult volna, de motorcsere miatt a 14. pozícióba sorolták vissza. Végül fél percet vert a másodikként befutó Pedro de la Rosára, aki a szezon közben kirakott Juan Pablo Montoyát váltotta a McLaren–Mercedesnél.
2008-ban a finn Heikki Kovalainen (McLaren–Mercedes) győzött a Hungaroringen, akinek végül ez lett az egyetlen diadala a Forma–1-ben. A második helyről várhatta a startot, csapattársa, Lewis Hamilton mellől, és végül 11 másodperccel verte Timo Glockot (Toyota), akinek szintén ez bizonyult karrierje legjobb F1-es eredményének.
2021-ben pedig Esteban Ocon (Alpine) a Magyar Nagydíjon vált a királykategória 111. futamgyőztesévé, bár egyelőre nála is erősen kétséges, hogy még több elsőséggel tudja majd gyarapítani a statisztikáját.
Végezetül meg kell említenünk Nigel Mansellt is, aki 1992-ben nem futamgyőzelmet, hanem egyesen vb-címet ünnepelhetett nálunk. A szezon 11. versenyén, a Hungaroringen vált bizonyossá, hogy az akkor 39 éves, végtelenül peches brit oroszlán végre tényleg feljutott a csúcsra a Williams–Renault-val.