Az elmúlt bő 5 hónapban a versenygépek helyett a munkagépek jutottak főszerephez a Hungaroringen, a munkálatok pedig igencsak gyorsan haladtak, hiszen július 19-21. között már a Forma-1-es Magyar Nagydíjat rendezik meg a versenypályán.
„Az első ütemben a szerződés szerint a rendezvénytér támfalai készültek volna el, ám a kivitelező – a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct konzorciuma – úgy ítélte meg, hogy elvégzi a paddock kiszélesítését, és szerkezetkészre építi a célegyenes alatti két alagutat is. Ezzel egyrészt előteljesít, másrészt megkönnyíti, felgyorsítja a 2024-es Forma-1-es futam utáni folytatást” — áll a Hungaroring Sport Zrt. által kiadott közleményben.
„A határidők betartása miatt, sokszor a nap 24 órájában zajlottak a munkálatok a versenypályán, egyszerre 400-500 fő dolgozott a területen, összesen pedig 1500 embernek adott munkát ez a jövőbe mutató, nagyszerű projekt. Négy toronydaru és öt autódaru dolgozott a területen, összesen 390 kilométernyi vezetéket építettek be, és 3200 tonna betonacélt, 1674 köbméter előregyártott vasbeton szerkezetet, valamint 32.000 köbméternyi betont használtak fel a munkálatok során. Megmozgattak 170.000 köbméternyi földet, elkészült a lelátó mögötti rendezvénytér összes támfala, amely összesen 450 méter hosszú, és megépült az új lépcső, amely a nézőtérhez vezet.”
Az alsó depóterületen elbontották az épületeket, majd megépült az új, immár 8000 négyzetméteres paddock. Elkészült továbbá a végleges közműhálózat jelentős része, valamint nagy területen látványos kertépítési munkák is zajlottak annak érdekében, hogy a Hungaroring csapata méltó körülmények között rendezhesse meg a nyári Magyar Nagydíjat.
„Elképesztő volt végig követni, hogy hétről hétre mennyit változik a Hungaroring, s hogy milyen ütemben zajlanak a munkálatok” — mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérizgatója.
„A Magyar Nagydíjra érkezők látni fogják, hogy a 2026-ig tartó megújulási folyamat elkezdődött, és látványos változásokat hozott. Évek óta mondom, hogy az új érában megváltoztak az igények, megváltozott az F1 körüli üzleti világ, manapság a Forma- 1-es futamok már négynapos fesztiválnak tekintendők, amely igényekhez a pályáknak is alkalmazkodniuk kell. Öröm számomra, hogy megtettük az első lépést: a világbajnoki sorozat legkisebb depójának kiszélesítése megtörtént, szerkezetkész a két alagút, visszaaszfaltoztuk a célegyenest, és a lelátó mögötti területen is látványos a változás. Nincs félbehagyott épület vagy építkezés a területen, ami a televízióközvetítés miatt volt nagyon fontos. A napokban itt jártak a FOM szakemberei, és a visszajelzések alapján elégedettek voltak a látottakkal.”
A Hungaroringen zajló munkálatok első üteme május 22-én fejeződött be, persze csak átmenetileg, hiszen a verseny után folytatódik a pálya felújítása.