A Forma-1 kiscsapatai ígéretet kaptak arra, hogy heteken belül megoldást találnak a sport jelenlegi költségproblémáira, miután Bernie Ecclestone lefújta a harmadik autók, illetve az ügyfélautók bevezetésének tervét.
A Forma-1 kiscsapatai ígéretet kaptak arra, hogy heteken belül megoldást találnak a sport jelenlegi költségproblémáira, miután Bernie Ecclestone lefújta a harmadik autók, illetve az ügyfélautók bevezetésének tervét.
A Lotus, a Sauber és a Force India csapatvezetői találkoztak Ecclestone-nal, és a CVC képviselőjével, Donald MacKenzie-vel Abu Dhabiban, hogy beszéljenek a kiscsapatok jelenlegi anyagi problémáiról.
A találkozó utáni közös sajtótájékoztatón a trió elmondta, hogy elégedettek voltak a megbeszéléssel, mert úgy érzik, hogy Ecclestone és a CVC is belátta, hogy lépni kell, máskülönben veszélybe kerül a Forma-1 jövője.
„Mind Bernie, mind a CVC realizálta, hogy akciók szükségesek” – mondta a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez. „Nem fogunk részletekbe menni, hogy pontosan mikről is beszéltünk, azonban biztosak lehetünk abban, hogy meg fogják nézni a számokat, és megvizsgálják, mit tehetnek.”
„Az is biztos, hogy nem tarthatjuk csak magunk – a kereskedelmi jogok igazgatója, a CVC és a kiscsapatok – között ezt az ügyet, a nagyobb csapatokat is be kell vonni, mert nekik is van felelősségük abban, ami jelenleg folyik, és együtt kell megoldást találnunk.”
„Mindketten egyetértettek, hogy helyzet van, értük, hogy nem vagyunk koldusok, érzékenyek vagyunk, és mindketten egyetértettek, hogy megoldásra van szükség.”
Mindez ahhoz vezethet, hogy a kereskedelmi bevételekből befolyt összeg szétosztását a csapatok között újra fogják gondolni, megfűszerezve további költségcsökkentéssel.
Ecclestone és a CVC minden bizonnyal még Abu Dhabiban találkozóra hívja a motorgyártókat is, hogy velük is egyeztessenek a kialakult helyzetről.
Bár az utóbbi hetekben a nagyobb csapatok elég határozottan kinyilvánították, hogy nem kívánnak komolyabb segítséget nyújtani a kisebb gárdáknak, Lopez biztos abban, hogy ők is meggyőzhetőek.
„Nekik is érdekük, hogy egy stabil bajnokságban versenyezzenek” – magyarázta. „A kérdés már csak az, hogy azoknak az embereknek kell-e ezzel foglalkozniuk, akik a versenypályán vannak, vagy sem.”
A költségek körüli anomáliát nyilvánvalóan a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság jövő heti ülésén is át fogják beszélni, ám az nem világos, hogy azonnali döntés születhet-e az ügyben.
Ecclestone korábban megemlítette, hogy jöhetnek a harmadik autók, sőt akár GP2-es autókkal is fel lehetne tölteni a mezőnyt az izgalmak fokozása érdekében, ám Lopez elárulta, hogy mind az F1 kereskedelmi jogait igazgató brit szakember, mind a CVC úgy véli, ez az út nem feltétlenül csökkentené a költségeket.
„Egy dolog, amit elvetettünk, a harmadik autók, vagy az ügyfélautók futtatásának lehetősége” – folytatta.
„Egyetértettünk abban, hogy ez anyagilag nem lenne előrelépés. Ha többet kell fizetned, akkor egy autó megvásárlása többe kerülne, mint építeni egy sajátot.”