Ahhoz, hogy Kimi Räikkönen még több futamot nyerjen 2013-ban, a Pirelli közepes keverékű abroncsait kell még jobban megértenie csapatának, a Lotusnak.
Ahhoz, hogy Kimi Räikkönen még több futamot nyerjen 2013-ban, a Pirelli közepes keverékű abroncsait kell még jobban megértenie csapatának, a Lotusnak.
A finn versenyző hátránya mindössze 10 pont a világbajnoki összetettben élen álló Sebastian Vettellel szemben, ausztráliai győzelmét azonban az elmúlt három versenyen nem tudta megismételni – jobbára azért, mert az időmérő edzések nem a várakozásai szerint alakultak.
Csupán Kínában tudott előkelő helyről rajtolni, ám miután a start nem alakult jól számára, győzelmi esélyei hamar szertefoszlottak.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier úgy véli, ezúttal nem olyan problémákkal kell megküzdeniük, mint az elmúlt évben, mivel az idei időmérős gondok sokkal inkább az egyik gumikeverékkel – mégpedig a közepes keverékkel – hozhatók összefüggésbe.
„Sokkal inkább egyensúlybéli problémákról van szó, amikor a közepes vegyületet kell használnunk” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Kínában ez a probléma megnehezítette versenyzőink dolgát, és nehéz volt vezetni a versenyautót. Szóval talán több figyelmet kell fordítanunk arra, mi a helyzet a közepes keverékkel, és meg kell tudnunk, hogyan kezeljük őket jobban úgy hűvös, mint meleg időjárási körülmények közepette.”
Malajziában és Bahreinben is a közepes keverék volt szolgálatban, míg Ausztráliában és Kínában az időmérőn a szuperlágy, illetve a lágy vegyület volt az elsődleges.
Boullier úgy véli, a Lotus egyértelmű előrelépéseket tett tavaly óta az egykörös teljesítményt tekintve, így most arra kell fókuszálniuk, hogy a közepes vegyülettel kapcsolatos problémákat mihamarabb megoldják.
„Tudjuk, hogy képesek vagyunk rá. Csak rendszeresen meg kell tennünk. Határozottan erősebb helyzetben vagyunk, mint tavaly. Felépítettük magunkat 2012-ben, plusz van némi stabilitás versenyzőinkkel is. Szóval teljesen világos, hogy erősebbek lehetünk, mint az elmúlt évben.”