A Lotus Racing megerősítette, hogy a Red Bull Technology váltóját és hidraulikus rendszerét fogja használni a következő idénytől, miután megegyezett a Cosworth-szal, hogy a szezon végén elválnak útjaik.
A Lotus Racing keddi közleményében megerősítette, hogy a Red Bull Technology váltóját és hidraulikus rendszerét fogja használni a következő idénytől, miután megegyezett jelenlegi motorszállítójával, a Cosworth-szal, hogy a szezon végén elválnak útjaik.
A Lotus eredetileg egy három évre szóló szerződést kötött a független beszállítóval, ám úgy döntött, hogy idő előtt felbontja szerződését, miután a hírek szerint szóban már meg is egyezett a Renault-val a folytatásról.
Ezt a feltételezést erősíti a mai bejelentés is, miszerint jelenlegi Xtrac váltóit és hidraulikus rendszerét a Red Bull Technology által fejlesztett és gyártott egységekre cseréli jövőre, pontosan arra, amit a szintén Renault motorokkal futó Red Bull Racing is használ.
„A mai bejelentés, miszerint sikerült egy több évre szóló szerződést kötnünk a Red Bull Technology-val a váltó és hidraulika beszállításáról a 2011-es idénytől, egy komoly előrelépés számunkra” – mondta a csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne.
„Mindez azt is jelenti, hogy sikerült előrelépést elérnünk mérnöki téren, továbbá azt is hűen bizonyítja, hogy komolyak a szándékaink a következő évre és a jövőre vonatkozóan.”
„A váltó és hidraulika csomag egy nagyon fontos része az autónak, ami meghatározza az autó teljesítményét, nem csak a pályán, de a tervezés és csomagolás terén is. Éppen ezért nagyon boldogok vagyunk, mert tudjuk, hogy ez komoly előrelépés a tervező-, és aerodinamikai részlegeink számára is.”
„A dupla diffúzor jövő évi betiltása lehetővé tesz a csapatok számára, hogy kompaktabbá tegyék az autó hátulját, és a váltó körüli mechanikai struktúrát. Ez a beszállítói üzlet pedig lehetőséget teremt számunkra, hogy a lehető legtöbbet profitáljuk ebből a jövő évi autónkkal.”
„Nagyon izgalmas időszak áll előttünk.”
A Lotus azt is megerősítette, hogy a héten további két bejelentést tesz, melyek közül az egyik nagy valószínűséggel, a Renault-val kötött partneri szerződésének hivatalos bejelentése lesz.
A Lotus tehát minden bizonnyal ugyanazzal a motor/váltó/hidraulikus rendszer csomaggal fog versenyezni, mint a Red Bull Racing. Ez pedig azt is jelenti, hogy áttér a Red Bull-féle hátsó felfüggesztés geometriára, illetve a kipufogógázokkal hajtott diffúzorra.