A Team Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) nélkül vág neki az idei évnek, azonban jelezte, ha szükségét látja, a szezon során beépíti azt autójába.
A Team Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) nélkül vág neki az idei évnek, azonban jelezte, ha szükségét látja, a szezon során beépíti azt autójába.
„A döntés, miszerint nem használjuk a KERS-t, megkönnyítette a tervezőmunkát, mert egy ilyen rendszer beépítse az autóba, mindig felfájást okoz a mérnököknek” – mondta a csapat főtervezője, Lewis Butler.
A Lotus aerodinamikai részlegének vezetője, Marianne Hinson szintén elmondta, hogy a regeneratív rendszer használata komoly kompromisszumokra kényszerítette volna őket.
„Ugyanaz a helyzet itt, az aerodinamika terén: KERS nélkül egyértelműen könnyebb, mert ahhoz, hogy be tudd építeni az autóba, teljesen át kell alakítani bizonyos területeket, hogy minden elférjen, és ez kihat az aerodinamikára, mert változtatni kell a formákon.”
Kieth Saunt, a gárda főmérnöke szerint is jó döntés volt, hogy a hibrid rendszer nélkül vágnak neki az idei bajnokságnak, ugyanis a KERS használata kezdetben nem hogy előnnyel, sokkal inkább hátránnyal járt volna számukra.
„Ha a KERS hat-nyolc másodpercet jelentene, akkor biztosan másképpen döntöttünk volna. De ha megnézzük a súlyát, és néhány mérnöki kihívást, úgy gondolom, hogy jól döntöttünk, hogy nem azzal kezdjük meg a bajnokságot” – mondta a szakember, aki hozzátette, hogy amennyiben szükségét látják, a szezon során ráfekszenek a hibrid rendszer fogadására.
A kutatási és fejlesztési osztály vezére, Elliot Dason-Barber ugyan részleteket nem árult el, de azt elmondta, hogy a felfüggesztés terén érték el a legnagyobb eredményeket az új autó fejlesztése közben, és ez az a terület, amire a leginkább büszke.
„Az a terület, ami a leginkább izgat engem, az első és a hátsó felfüggesztés” – mondta Elliot. „Megpróbáltuk a legvégsőkig kitolni a határokat néhány dologban, hogy azok a lehető legkönnyebbek és leghatékonyabba legyenek.”