A Lotus nem bajlódik a hibrid rendszerrel - F1VILÁG.HU

A Lotus nem bajlódik a hibrid rendszerrel

HIRDETÉS

A Team Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) nélkül vág neki az idei évnek, azonban jelezte, ha szükségét látja, a szezon során beépíti azt autójába.


A Team Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) nélkül vág neki az idei évnek, azonban jelezte, ha szükségét látja, a szezon során beépíti azt autójába.

„A döntés, miszerint nem használjuk a KERS-t, megkönnyítette a tervezőmunkát, mert egy ilyen rendszer beépítse az autóba, mindig felfájást okoz a mérnököknek” – mondta a csapat főtervezője, Lewis Butler.

A Lotus aerodinamikai részlegének vezetője, Marianne Hinson szintén elmondta, hogy a regeneratív rendszer használata komoly kompromisszumokra kényszerítette volna őket.

„Ugyanaz a helyzet itt, az aerodinamika terén: KERS nélkül egyértelműen könnyebb, mert ahhoz, hogy be tudd építeni az autóba, teljesen át kell alakítani bizonyos területeket, hogy minden elférjen, és ez kihat az aerodinamikára, mert változtatni kell a formákon.”

Kieth Saunt, a gárda főmérnöke szerint is jó döntés volt, hogy a hibrid rendszer nélkül vágnak neki az idei bajnokságnak, ugyanis a KERS használata kezdetben nem hogy előnnyel, sokkal inkább hátránnyal járt volna számukra.

„Ha a KERS hat-nyolc másodpercet jelentene, akkor biztosan másképpen döntöttünk volna. De ha megnézzük a súlyát, és néhány mérnöki kihívást, úgy gondolom, hogy jól döntöttünk, hogy nem azzal kezdjük meg a bajnokságot” – mondta a szakember, aki hozzátette, hogy amennyiben szükségét látják, a szezon során ráfekszenek a hibrid rendszer fogadására.

A kutatási és fejlesztési osztály vezére, Elliot Dason-Barber ugyan részleteket nem árult el, de azt elmondta, hogy a felfüggesztés terén érték el a legnagyobb eredményeket az új autó fejlesztése közben, és ez az a terület, amire a leginkább büszke.

„Az a terület, ami a leginkább izgat engem, az első és a hátsó felfüggesztés” – mondta Elliot. „Megpróbáltuk a legvégsőkig kitolni a határokat néhány dologban, hogy azok a lehető legkönnyebbek és leghatékonyabba legyenek.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Lotus nem bajlódik a hibrid rendszerrel
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!