A Lotus Forma-1-es csapat anyagi problémái abból erednek, hogy jelenleg képtelenek számlázni főszponzoruknak, a PDVSA-nak, miután tárgyalásban állnak a Renault-val, a csapat esetleges felvásárlásáról.
A Lotus Forma-1-es csapat anyagi problémái abból erednek, hogy jelenleg képtelenek számlázni főszponzoruknak, a PDVSA-nak, miután tárgyalásban állnak a Renault-val, a csapat esetleges felvásárlásáról.
A Lotus vezetése a héten minden bizonnyal elfogadja a Renault 65 millió fontos ajánlatát, mellyel megszerezné az enstone-i bázisú gárda 65%-át, miután hétfőn egy sikeres tárgyalássorozat végére tettek pontot.
A felvásárlás biztosítaná az anyagi problémákkal küszködő csapat, illetve 400 dolgozójának jövőjét, hiszen a Renault, mely legutóbb 2010-ben volt a gárda tulajdonosa, mindent finanszírozni tudna.
„Ez a legrosszabb szezonja a csapatnak anyagi szempontból” – mondta Alan Permane, a Lotus operációs igazgatója. „Minden egyes verseny egy nagy küzdelem számunkra, hogy az elemek megérkezzenek és bevethetőek legyenek.”
A Lotus jelenleg egy 50 millió dolláros számlán csücsül, amit nem tud átadni a PDVSA venezuelai állami olajtársaságnak, amely Pastor Maldonadót szponzorálja.
A cégóriás a hírek szerint már július végén, augusztus elején fizetett volna, hogy támogatottja 2016-ban is a Forma-1-ben maradhasson, ám azzal, hogy a Renault színre lépett, egyelőre nem száz százalékig biztosított Maldonado jövője.
A PDVSA pénze nélkül pedig nincs keret az autó fejlesztésére, jóllehet Romain Grosjean egy harmadik helyet szerzett azzal két hete Spában. A francia versenyző is vélhetően a csapattal maradhat, ahogy a Renault azt is jelezte, hogy tiszteletben tartja Maldonado szerződését 2016-ra, opcióval 2017-re.
A Renault egyébként kártérítésre jogosult, hiszen a Lotus idő előtt bontotta fel vele motorszállítói szerződését, és választotta az idei évre a Mercedes erőforrásait, ám úgy tudni, hogy a csapat nehéz anyagi helyzete miatt a francia beszállító felfüggesztette a pénzbüntetést, amit havonta vontak le a Lotustól.