Heikki Kovalainen szerint csapatának készen kell állnia arra, hogy a szezon közben bevesse a hibrid rendszert, ha túl nagy lesz a lemaradásuk az eszköz hiánya miatt.
Heikki Kovalainen szerint csapatának készen kell állnia arra, hogy a szezon közben bevesse a hibrid rendszert, ha túl nagy lesz a lemaradásuk az eszköz hiánya miatt.
A Team Lotus vezetése az új autó bemutatóján elmondta, hogy bár lehetősége lett volna már most beépíteni motorszállítója, a Renault regeneratív rendszerét, úgy határozott, hogy nem bajlódik annak beszerelésével, inkább más, fontosabb területekre fókuszál.
Kovalainen természetesen támogatja csapata döntését, azonban úgy gondolja, hogy fel kell készülniük arra, hogy szezon közben mégis csak be kell építeniük a rendszert az autójukba.
„A csapat döntése az volt, hogy inkább az aerodinamikára koncentráljunk, semmint a KERS-re” – mondta a finn versenyző az Autosportnak adott interjújában.
„Természetesen, mint versenyző, a hibrid rendszer mellett vagyok, hiszen az nagyon fontos versenykörülmények között, és akár három tizedet is lefaraghat a köridődből.”
“Azonban a csapat végül úgy döntött, hogy fontosabb az, hogy megfelelően működjön az aerodinamika, és később adjuk hozzá a csomaghoz a KERS-t.”
„Egy remek rendszernek kell lennie, hiszen a Renault már évekkel ezelőtt rendelkezdett vele, és azóta nyilvánvalóan továbbfejlesztette, hatékonyabbá és megbízhatóbbá tette.”
Kovalainen ugyan nem vár csodát a T128-as kódszámot viselő modelltől, de bízik abban, hogy a csapat második évében komoly fejlődést tud elérni, amire minden esélye megvan.
„Személyes célom az, hogy pontokat szerezzek a csapatnak, amikor arra komoly esélyem van, és ehhez mindig ott kell lenned a megfelelő helyen. Ott kell lennünk a középmezőnyben, és néhány különleges helyzetben be kell kerülnünk a top10-be az időmérőn” – folytatta.
„Körhátrány nélkül kellene befejeznünk a versenyeket az idei évben, nem pedig két-három kör lemaradásban.”