A Lotus technikai vezetője, Mike Gascoyne elárulta, hogy csapata a hibrid rendszer (KERS) nélkül kezdi majd meg a következő évet, és csak a szezon közben mutatja be regeneratív rendszerét.
A Lotus technikai vezetője, Mike Gascoyne elárulta, hogy csapata a hibrid rendszer (KERS) nélkül kezdi majd meg a következő évet, és csak a szezon közben mutatja be regeneratív rendszerét.
Bár a szabályok az idei évben is lehetővé tették volna a KERS használatát, a csapatok még a tavalyi év végén megegyeztek abban, hogy egyikük sem építi azt be autójába, ezzel is csökkentve az egyre magasabbra szökő költségeket.
Jövőre viszont ismét szabad lesz a pálya, és a csapatok már jelezték, hogy használni is fogják a hibrid rendszert, ami reményeik szerint elő fogja segíteni az előzéseket, és izgalmasabb, kiélezettebb versenyeket eredményez a jövőben.
„Lesz módosítható hátsó szárnyunk, azonban nem lesz KERS az autónkban az év elején. Most is fejlesztés alatt áll, azonban nem fogunk elkészülni vele a szezonnyitóig, hiszen nem áll a rendelkezésünkre elég erőforrás, és más területekre jobban kell fókuszálnunk” – mondta Gascoyne a Norwich Evening News c. lapnak adott nyilatkozatában.
„Egy kör alatt nem hoz annyit, amennyi ráfordítást igényel, és hátránya is van. Stratégiai szemszögből viszont előnyt jelent, különösen a rajoknál, ahogy azt tavaly is láthattuk.”
„Azonban az idény elején nem a KERS lesz az, ami miatt előre léphetünk. Sokkal inkább a többi dologtól, mert ha azokat nem csináljuk meg jól, akkor a hibrid rendszer sem ér majd semmit önmagában.”
A Lotus a múlt hónapban hivatalosan is megerősítette, hogy a Renault erőforrásait használja a jövőben, és Gascoyne szerint arra is van esély, hogy a franciák hibrid rendszere kerül majd be autóikba, de az első néhány versenyen biztosan KERS nélkül futnak majd.