A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh szerint hibrid rendszerük még nagyobb erőt képviselhet majd a szezon hátralévő részében, miután sikerült közelebb kerülniük az élmezőnyhöz, és az elmúlt versenyen megszerezték idei első győzelmüket.
A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh szerint hibrid rendszerük még nagyobb erőt képviselhet majd a szezon hátralévő részében, miután sikerült közelebb kerülniük az élmezőnyhöz, és az elmúlt versenyen megszerezték idei első győzelmüket.
A Ferrari és a McLaren a két egyedüli istálló, amely továbbra is használja a KERS-t, a többi csapat vagy soha nem is vetette azt be, vagy már régen kiszerelte autójából, mert úgy ítélete meg, hogy az több hátrányt, mint előnyt jelent.
Az említett két alakulat pilótái azonban sokat profitálnak a rendszer használatából, különösen a rajtoknál, és az előzések alkalmával, amit a Magyar Nagydíjon is láthattunk, ahol Lewis Hamilton – részben a KERS-nek köszönhetően – fölényes győzelmet aratott.
Whitmarsh azonban úgy gondolja, hogy csapata még többet kihozhat rendszeréből a szezon hátralévő részében, miután közelebb került az élmezőnyhöz, így előnyösebb pozícióból várhatja a rajtokat.
“Mikor a középmezőnybe kvalifikálod magad, ahogy azt tettük az idei szezon korábbi részében, a KERS nem jelent olyan nagy segítséget a rajtnál, mert át kell jutnod azon a szakaszon, ahol korlátozott a kigyorsítás mértéke. Mikor valaki, hozzánk hasonló módon hátrébbról indul, nincs elég útja ahhoz, hogy rálépjen a gázpedálra” – mondta a brit szakember.
“Azonban most, hogy közelebb vagyunk az élbolyhoz, ezt már meg tudjuk tenni, így bízom abban, hogy a KERS a segítségünkre lesz minden egyes rajtnál a jövőben. Ahogy azt már korábban is mondtam, ha az élbolyból indulsz, akkor nagyobb segítséget jelent (a rendszer használata) a rajtoknál.”
A McLaren csapatfőnöke azt is elmondta, hogy kezdik egyre jobban ismerni a KERS-t, és már azt is tudják, miként kell hozni a benne rejlő maximális potenciált – ami szintén optimizmusra adhat okot a jövőre nézve.
“A versenyzők, és a csapat is egyre többet tudnak a rendszerről. Ez egy olyan eszköz, amit a versenyző irányít, bele kell tennie a munkát, és úgy érzem, ezt mindannyian alábecsültük a szezon elején” – folytatta Whitmarsh.
“Számos kihívást tartogat a KERS: megfelelően kell fejleszteni, bizonyosságot kell szerezni arról, hogy jelenléte a lehető legminimálisabban hat az autó egészére, és végül, de nem utolsó sorban hatékonyan kell kiaknázni a benne rejlő potenciált.”
“A szezon előrehaladtával, és ahogy javult az autónk teljesítménye, a KERS egyre komolyabb fegyvernek bizonyult számunkra, és bízom abban, hogy a jövőben nem csak a rajtoknál, hanem a futam egészében is hasznot tudunk húzni belőle” – tette hozzá a csapatfőnök.