Miközben Sebastien Buemi senkitől sem zavartatva tovább brillírozott az élen a Toro Rosso tavalyi versenygépével, addig komoly küzdelem bontakozott ki az idei autók között, amely végül a McLaren sikerével végződött.
Miközben Sebastien Buemi senkitől sem zavartatva tovább brillírozott az élen a Toro Rosso tavalyi versenygépével, addig komoly küzdelem bontakozott ki az idei autók között, amely végül a McLaren sikerével végződött.
A Toro Rosso svájci újonca 1:17.591-es idejével a nap leggyorsabb versenyzőjének bizonyult.
Buemi egy teljes versenyszimulációt teljesített, beleértve a tankolást és a biztonsági autós procedúrát, miközben csapata azon volt, hogy a lehető legtöbb adatot begyűjtse a slick gumikról, és az új hátsó felfüggesztésről.
Azonban az idei versenyautókkal körözők közül Heikki Kovalainen diktálta a tempót, bár a McLaren idei autója még a tavalyi hátsó szárnnyal volt felszerelve, ugyanis a csapat továbbra is az új, nagyobb leszorító erőt generáló 2009-es hátsó szárnyelemre vár.
A finn pilóta több hosszabb etapot teljesített, és két másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint a tesztek első napján, miután sikerült jobban beállítania az autóját. Kovalainen holnap átadja a volánt csapattársának, Lewis Hamiltonnak.
Mark Webber, aki három hónap kihagyás után tért vissza a versenypályára, a harmadik helyre repítette a Red Bull új autóját, és elmondta, sokkal egyszerűbb volt az első tesztje, mint ahogy azt korábban gondolta.
Kazuki Nakajima a negyedik lett, alig két tizeddel lemaradva Webber mögött. A japán pilóta első komolyabb tesztnapját teljesítette a Williams FW31-es kódszámot viselő modelljével, és a beállításokra fókuszált.
A Renault színeiben Nelson Piquet gördült pályára, aki ma sem örülhetett, ugyanis mindössze csak 49 kört teljesített. A brazil pilóta holnap átadja a volánt csapattársának, Fernando Alonsónak.
Teszteredmények, Jerez, 2. nap:
1. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:17.591 143 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.799 110 3. Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.321 83 4. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:21.451 125 5. Piquet Renault (B) 1:21.908 49