A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elárulta, hogy egy rövidebb tengelytávú autóval gördültek pályára a pénteki edzéseken Valenciában, amitől további előrelépést remélnek a nagyobb sebességű versenypályákon.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elárulta, hogy egy rövidebb tengelytávú autóval gördültek pályára a pénteki edzéseken Valenciában, amitől további előrelépést remélnek a nagyobb sebességű versenypályákon.
Azt követően, hogy Lewis Hamilton győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon, a McLaren még nagyobb lendülettel dolgozik idei versenygépén, hogy még a szezon vége előtt újabb sikereket arathasson.
Bár a négyhetes nyári szünetben a csapatok két hétre leállították a munkát gyáraikban, mint mindenki, a wokingi alakulat is nagyon keményen dolgozott a rendelkezésére álló időben.
“Szinte mindenki újításokkal gördült pályára, és mi is egy új első szárnycsomagot próbáltunk ki Heikki (Kovalainen) autóján, a reggeli tréningen” – mondta Whitmarsh a riportereknek Valenciában.
“A fenéklemezen is elvégeztünk néhány módosítást, amit Lewis autóján teszteltünk le. Ezen felül egy rövidebb tengelytávú autóval futtattuk Lewist, amitől további javulást remélünk a nagyobb sebességű pályákon, mint Spa, és az azt követő helyszínek.”
A csapatfőnök ismét hangsúlyozta, hogy eszük ágában sincs leállni az MP4/24-es modell fejlesztésével, mert a szezonközi teszttilalom miatt csak a futamok pénteki edzésein van lehetőségük arra, hogy kipróbálják az új elemeket, amiket ráadásul a jövő évi autóba is beszerelhetnek – mivel csak minimálisan változnak a szabályok.
“Továbbra is nagyon keményen dolgozunk az idei autón, ahogy mindenki” – mondta a brit szakember. “Minden egyes versenyen javulnod kell, és mi egy kicsivel másabb helyzetben vagyunk, mint a (bajnoki címért harcban lévő) Brawn és a Red Bull, hiszen minden erőnkkel azon kell lennünk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy gyors lesz a jövő évi autónk.”
A McLaren számára azonban nem volt felhőtlen a pénteki edzésnap, hiszen Hamilton szinte a teljes második tréinget a boxból követte figyelemmel, miután összetörte autójának első szárnyelemét, amiből még nem volt tartaléka a csapatnak.
“Tudtuk, hogy ha megváltoztatjuk a tengelytávot, módosítani kell a fenéklemezen, az orr, és az első szárny felfogató pontjain, illetve az első villák pozícióján. Emiatt pedig csak korlátozott alkatrész állt a rendelkezésünkre” – magyarázta Whitmarsh, aki azt is hozzátette, hogy a szóban forgó első szárnyelem éppen úton volt Valencia felé, mikor megtörtént a baleset.