Az Amerikai Nagydíj hétvégéjén a Red Bull megerősítette, hogy rendelkezik egy olyan eszközzel, amely lehetővé teszi az RB20-as autó első hasmagasságának állítását, miután rivális csapatok vizsgálatot kezdeményeztek az ügyben. A Red Bull ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az eszközt nem használták az időmérő és a verseny közötti időszakban, mivel ez szabályellenes lenne.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses szakosztályának igazgatója elismerte, hogy nehéz pontosan megállapítani, mikor használták az eszközt korábban, ugyanakkor a Red Bull által tartott prezentációt követően hihetőnek tartják azt a magyarázatot, hogy parc fermé-körülmények között a csapatnak nem állt módjában élni az eszközzel — így tulajdonképpen lezártnak is tekintik az ügyet.
A vádak lezárása érdekében Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója arra kérte a Red Bull munkatársait, hogy írjanak alá jogi nyilatkozatokat, amelyekben kijelentik, hogy a rendszert soha nem használták olyan módon, ami szabálytalannak minősülne.
„Szeretném, ha a felső vezetés, a korábbi és jelenlegi fő szerelők aláírnának egy nyilatkozatot, amelyben kijelentik, hogy soha nem használták az eszközt, vagy nincs tudomásuk arról, hogy használták volna” – mondta Brown a Daily Mailnek.
„A bokszutcában néhány ember azt sugallja, hogy ilyen módon használták, így az egyetlen módja annak, hogy ezt tisztázzuk, a régi módszer: ’írja alá itt’, elismerve, mi is történt.”
„Tudom, ha elém raknának egy nyilatkozatot, és a következmények súlyosak lennének, ha nem mondanék igazat, akkor az igazat mondanám.”
A McLaren jelenleg szoros csatában áll a Red Bull-lal a konstruktőri bajnokságban, és 39 ponttal vezet a Milton Keynes-i csapat előtt. Lando Norris is próbálja csökkenteni a 54 pontos hátrányát az egyéni tabellán.
Miközben a csapatok tovább küzdenek a pályán, Brown figyelmeztetett, hogyha a Red Bull szabálytalanságot követett el az eszközzel, komoly büntetést kellene kapnia.
„A büntetésnek visszatartó erejűnek kell lennie” – hangsúlyozta Brown. „Láttuk már, hogy versenyzőket kizártak versenyekről és bajnokságokból. És nem mondom, hogy Maxot ki kellene zárni, csak hogy tisztázzuk a dolgot. Láttuk már, hogy csapatokat zártak ki versenyekről és bajnokságokból. Ha, és hangsúlyozom, ha megszegték a parc fermé-szabályokat, a büntetésnek ennek megfelelő súlyúnak kell lennie, attól függően, hogy egyszer vagy rendszeresen, akár három éve csinálták ezt. Következményeknek kell lennie.”
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!