A McLaren jó eséllyel pályázott a győzelemre Silverstone-ban, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri is az élen csatázhatott, az elsőséget azonban végül Lewis Hamilton szerezte meg Max Verstappen előtt, míg a wokingiaknak be kellett érniük egy 3. és egy 4. hellyel. A csapat ugyanis több stratégiai hibát is elkövetett, melyek nélkül valóban jó esélyük lett volna a diadalra.
Az egyik ilyen az volt, amikor Oscar Piastrit az érkező eső ellenére egy körrel tovább kint tartották, ahelyett, hogy Norrisszal együtt a bokszba hívták volna — bevállalva a néhány másodpercnyi időveszteséget.
„Szerintem egy kicsit kapzsik voltunk, hogy nem akartuk elfogadni azt, hogy időt veszítettünk volna a dupla kerékcserével” — ismerte el Stella. „De néha egyszerűen türelmesnek kell lenned, el kell fogadnod, hogy időt fogsz veszíteni, viszont mégis a helyes dolgot kell csinálnod ahelyett, hogy abban reménykedsz, még egy további kör nem fog olyan sokba kerülni — főleg, hogy az eső meglehetősen állandósult. Szóval nem is arról volt szó, hogy könnyebb feltételekkel szembesült, amikor kint maradt még egy körig.”
„Úgy gondolom, Oscar nagyon erős helyzetbe kerülhetett volna, legalább olyan erősbe, mint Lando a győzelmi esélyeket tekintve.”
A McLaren aztán később újra hibázott, amikor a száradó pályán egy körrel tovább kint tartották az élen autózó Norrist, mint üldözőit, Lewis Hamiltont és Max Verstappent. A brit pilóta autójára ráadásul a lágy keverékű abroncsokat szerelték fel — Stella szerint a fő problémát valójában ez okozta.
„Úgy gondolom, Lando esetében a helyes dolog szintén az lett volna, ha ugyanakkor áll ki a bokszba, de szerettünk volna nagyobb biztonsággal átállni a száraz gumikra, ráadásul veszítettünk is egy kis időt a kerékcserénél. Úgy gondoltuk, hogy egy további körrel is meg tudjuk tartani a vezetést.”
Az olasz szakember elismerte azt is, a lágy keverékű gumik rossz választásnak bizonyultak a verseny hajrájára.
„Az, ha egy körrel később állunk ki, lehetőséget ad nekünk arra, hogy megfigyeljük, mit csinálnak az ellenfelek, és azt gondolom, hogy nem volt helyes döntés a lágy gumikra váltani. Valójában az abroncsok szemcsésedése olyan jelentős volt, hogy nem volt lehetőség visszaszerezni a pozíciót Verstappennel és Lewisszal szemben. Hozzá kell tenni, Lewis nagyon jó munkát végzett azzal, hogy a lágy gumijai kitartottak az utolsó etap végén.”
Hogy miért nem használták végül a közepes keveréket, arra Stella úgy reagált, attól tartottak, hogy ezt a keveréket nehéz lesz menedzselni a száradó pályán.
„Végül nem volt olyan nehéz a dolog. Verstappen a kemény keverékkel mindenféle probléma nélkül megoldotta az átállást.”
„Azt gondolom, ezt a döntést kellett volna meghoznunk, mint ahogy ki kellett volna hívnunk Oscart is a dupla kerékcserére, vállalnunk kellett volna a felelősséget, mondván, ‘a közepes a megfelelő keverék, használjuk azt!’. Azt gondolom, azzal, hogy rákérdeztünk Landónál, saját magunkban kételkedtünk, és emiatt mentünk el egy olyan irányba, ami utólag nem volt helyes.”
„De ne gondolják azt, hogy a döntés, hogy lágy gumikat használunk, azért született meg, mert Lando azt mondta, ‘a lágyakat kellene használnunk’. Megvolt a lehetőségünk a döntés meghozatalára, több információnk, több emberünk volt rá, szóval az, hogy a közepesek helyett a lágyakat raktuk fel, a csapaton múlt.”
„100 százalékig az én felelősségem, illetve a csapatban dolgozóké. A versenyző elmondja a véleményét, és ebben az esetben a csapatnak azt kellett volna mondania, ‘a közepeseket választjuk, mert a lágy talán nem bírja ki a végéig’.”