A McLaren tisztában van azzal, hogy mire is képes a Honda erőforrással hajtott idei versenygépe, és nem aggódik amiatt, hogy csak kevés kört tudott teljesíteni az első téli tesztnek helyet adó Jerezben.
A McLaren tisztában van azzal, hogy mire is képes a Honda erőforrással hajtott idei versenygépe, és nem aggódik amiatt, hogy csak kevés kört tudott teljesíteni az első téli tesztnek helyet adó Jerezben.
Bár mind a négy napon a leglassabbnak bizonyult, a McLaren elmondta, hogy nem is várt sokat az első tesztprogramtól, ahol a Honda megbízhatósági problémái miatt rejtve maradt idei versenyautójuk valódi ereje.
„Természetesen jobb lett volna egy kicsivel előrébb végezni, de manapság elég jó szimulációs eszközeink vannak” – mondta Matt Morris, a csapat főmérnöke.
„Tudjuk, hol állunk a teljesítmény tekintetében, mert nem pörgünk maximális teljesítményen egyelőre. Ha ezt szem előtt tartva nézzük meg az eredményeket, akkor azt gondolom, nincs aggódnivalónk.”
Jenson Button a teszt utolsó napján érte el a McLaren legjobb időeredményét, ami több, mint hat másodperccel volt lassabb Kimi Räikkönen abszolút legjobbjánál a Ferrarival.
A McLarennek és a Hondának a megbízhatóságon is javítania kell, hiszen mindegyik tesztnapon technikai problémák hátráltatták a munkájukat.
Morris azonban elmondta, hogy a kezdeti problémák teljesen normálisak, és a helyzet nem olyan vészes, mint azt a kívülállók gondolhatják.
„A tavalyi, Abu Dhabiban megrendezett tesztről két-három komolyabb problémával jöttünk el, amit mára megoldottunk” – magyarázta. „Éppen ezért magabiztosak voltunk, hogy itt nem lesznek gondjaink, és sima lesz a teszt, de sajnos előjött néhány probléma.”
„Apró, bosszantó dolgok ezek, nem komoly problémák. Azonban ezek miatt nagyon sok időt kellett eltöltenünk a garázsban a munkával, így nem maradt elég időnk arra, hogy a pályán körözzünk.”