A BMW, a Williams, és a Honda után a McLaren is pályára vitte a 2009-es aerodinamikai szabályok szerint megépített első szárnyát Jerezben, ahol a csapatok tovább folytatják a felkészülést a következő idényre.
A BMW, a Williams, és a Honda után a McLaren is pályára vitte a 2009-es aerodinamikai szabályok szerint megépített első szárnyát Jerezben, ahol a csapatok tovább folytatják a felkészülést a következő idényre.
A Williams már szeptemberben kipróbálta 2009-es hátsó szárnyelemét – ami az ideinél magasabb és keskenyebb –, majd a november közepén megrendezett első kollektív teszten már az új első szárnyat is bevetette – ami alacsonyabban helyezkedik el, és az eddiginél szélesebb.
Mégsem a grove-i bázisú alakulat volt a figyelem középpontjában Barcelonában, hanem a BMW Sauber, ugyanis a német-svájci gárda egy hibrid autóval kezdte meg a téli teszteket, amely az igen ormótlan első szárnyelem és orrkúp mellett, megkapta az új oldaldobozt.
Bár a Honda is kipróbálta új első szárnyát Barcelonában még novemberben, a mai napig az említett két csapat az egyedüli, amely már 2009-es szárnycsomagjával dolgozik a teszteken.
Azonban ahogy arra számítani is lehetett, idővel egyre több csapat tér át a jövő évi elemekre.
Ugyan a jerezi tesztek nyitónapján nem voltak különösebb meglepetések, szerdán a figyelem a McLaren istállóra irányult, ugyanis a wokingiak pályára vitték 2009-es első szárnyukat, amely esztétikailag valahol a BMW és a Williams között van.
A mai teszten egyébként Fernando Alonso is megjelent, aki már meg is tette első köreit a spanyol ringen, pedig korábban az a hír járta, hogy idén már nem ül versenyautóba, és legközelebb már a Renault 2009-es versenygépét teszteli, valamikor januárban.
Miközben a csapatok javarésze Jerezben rója a kilométereket, a spanyol pályától távol, Bahreinben is felbőgnek a motorok, ugyanis a Toyota ma kezdi meg háromnapos programját a sivatagi ringen.