A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe megerősítette, hogy csapata már nem dolgozik továbbfejlesztett felfüggesztésén, miután a szövetség a múlt héten világossá tette, hogy minden olyan rendszer, amely megváltoztatja az autó hasmagasságát az időmérő és a verseny között, szabálytalan.
A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe megerősítette, hogy csapata már nem dolgozik továbbfejlesztett felfüggesztésén, miután a szövetség a múlt héten világossá tette, hogy minden olyan rendszer, amely megváltoztatja az autó hasmagasságát az időmérő és a verseny között, szabálytalan.
A wokingi gárda azt követően kezdett el dolgozni saját rendszerén, hogy felmerült a gyanú, miszerint több csapat – köztük a kvalifikáción eddig verhetetlen Red Bull Racing – is trükközik a felfüggesztéssel, hogy mind az időmérőn, mind a versenyen optimális legyen autója hasmagassága, a jobb teljesítmény elérése érdekében.
A McLaren azonban jelezte, hogy az FIA múlt heti állásfoglalása után leállította saját rendszere fejlesztését, így ugyanazzal a felfüggesztés elrendezéssel folytatja a versenyzést, amit a szezon első három versenyén is használt.
„Az elmúlt hónapokban másként álltunk hozzá a felfüggesztés rendszerhez, oly módon, ahogy azt korábban, a szabályok általános értelmezése után nem tettük volna” – magyarázta Lowe egy telefonos interjúban.
„Most viszont, hogy az FIA állást foglalt az ügyben, és világosan megfogalmazta, hogy mi engedélyezett, és mi nem, ami egyébként közelebb áll az eredeti értelmezéshez, ismét reagálnunk kellett, így módosítanunk kellett a munkameneten.”
„Volt egy rendszer, amin dolgoztunk, de most felfüggesztjük azt” – tette hozzá a szakember, aki cáfolta, hogy csapata bármilyen trükkös rendszert használt volna az idei szezonban.
Lowe elmondta, hogy éppen ezért csak aerodinamikai módosításokat fognak végrehajtani a hétvégi Kínai Nagydíj előtt.