A McLaren magabiztosan várja a hétvégi Szingapúri Nagydíjat, ugyanis meg van győződve arról, hogy sikerült javítania azokon a területeken, amik miatt igencsak szenvedtek a nagy leszorítóerőt megkövetelő versenyhelyszíneken.
A McLaren magabiztosan várja a hétvégi Szingapúri Nagydíjat, ugyanis meg van győződve arról, hogy sikerült javítania azokon a területeken, amik miatt igencsak szenvedtek a nagy leszorítóerőt megkövetelő versenyhelyszíneken.
Legutóbb az augusztus elsején megrendezett Magyar Nagydíjon használták a csapatok a nagy leszorítóerőt generáló csomagjukat, ugyanis az elmúlt két versenyen a hosszú egyenesek domináltak mind Belgiumban, mind pedig Olaszországban.
A McLaren ezért nem is tudta felmérni, hogy sikerült-e közelebb kerülniük riválisaikhoz a technikásabb pályákon, ahol legutóbb a Red Bull Racing és a Ferrari oktatott.
„Ez egy nagy hétvége lesz számunkra, különösen azután, hogy igen gyengén teljesítettünk Magyarországon, ahol legutóbb használtuk a nagy leszorítóerős csomagunkat” – mondta Philip Prew, a McLaren vezető versenymérnöke.
A szakember bízik abban is, hogy az FIA szigorított tesztmódszerei, amik a hajlékony első szárnyak kiiktatását hivatottak szolgálni, meghozták a várt eredményt, és mindez kihatással lesz a Red Bull teljesítményére, mely csapat más dimenzióban autózott a Hungaroringen.
„A jelenleg hatályban lévő karosszéria tesztekre vonatkozó szabályoknak egy kiegyenlített mezőnyt kellene eredményezniük” – folytatta. „Azt az előnyt, amire érzésünk szerint a Ferrari, és a Red Bull szert tett, nagyon nehéz lenne kiaknázni.”
„Szeretném azt hinni, hogy nagyon szoros lesz a küzdelem, azonban egy kicsit bátor lenne azt megmondani, hogy hol fogunk végezni. A hétvégén mindenre választ kapunk, egy számunkra nagyon fontos versenyen, ahol sok mindenre fény fog derülni, szerintem.”
Prew azt is elmondta, hogy bár néhány újítással még készültek a szingapúri futamra, sokat segített számukra az, hogy már sokkal jobban ismerik eddig bemutatott fejlesztéseiket, amikről tudják, miként hozzák ki belőlük a maximumot.
„Van néhány elég nagy újításunk, azonban azt gondolom, hogy már sokkal jobban ismerjük az autót, és tudjuk, miként hozzuk ki a maximumot a korábbi fejlesztéseinkből, tehát ezen a téren rengeteget fejlődtünk a Magyar Nagydíj óta” – magyarázta a szakember.
„Optimisták vagyunk, hogy sikerül csökkentenünk a különbséget, és versenyképesek leszünk.”
„A Magyar Nagydíj után rádöbbentünk, hogy a sebességünk nem elég jó. Azóta számos újításon dolgozunk, többet már versenyben is bevetettünk Spában és Monzában, de még vannak tartalékaink.”
„Több újítással készülünk a hétvégi versenyre, beleértve egy új első szárnyat, és pár olyan elemet, ami segíthet növelni a leszorítóerő szintet. Bízunk abban, hogy azok a fejlesztések melyeket az elmúlt hat hétben beépítettünk az autóba, elegendőnek bizonyulnak ahhoz, hogy felzárkózzunk.”