A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, eszük ágában sincs feladni az idei bajnokságot, mert meggyőződésük, hogy kemény munkával vissza tudnak térni az élre, és harcba szállhatnak a bajnoki címért a szezon hátralévő részében.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, eszük ágában sincs feladni az idei bajnokságot, mert meggyőződésük, hogy kemény munkával vissza tudnak térni az élre, és harcba szállhatnak a bajnoki címért a szezon hátralévő részében.
A wokingi alakulat már a téli tesztek utolsó állomásain bevallotta, hogy jócskán le van maradva a fejlesztések terén, és az MP4/24 nem úgy teljesít, mint azt várták tőle az előzetes kalkulációk alapján.
A McLaren azonban sokat fejlődött azóta, és a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíjon egyik versenyzőjével bejutott az időmérő harmadik körébe, és mindkét autóját pontszerző helyre juttatta az esős versenyen.
Bár a vezetőség tisztában van azzal, hogy jócskán le vannak maradva az élen állóktól, Whitmarsh elmondta, egy percig sem gondolkodtak azon, hogy esetleg feladják az idei bajnokságot, ugyanis meglátásuk szerint képesek lesznek a visszavágásra.
“Kétség nem férhet hozzá, hogy a Brawn autói előnyben vannak, és nekünk azon kell lennünk, hogy mielőbb behozzuk a lemaradásunkat” – mondta a brit szakember a riportereknek Sanghajban.
“Azt, hogy mikorra fogjuk tudni beérni őket, egyelőre nem tudom megmondani, mert ha nem fejlődnek tovább, akkor gyorsan meglehetnek, de biztos vagyok abban, hogy nem fognak a babérjainkon ülni, ők is keményen fejlesztenek, így nem lesz egyszerű számunkra az idei szezon.”
A McLaren egyik legnagyobb riválisa, a Ferrari még egyetlen pontot sem szerzett, amire 1981 óta nem volt példa a csapat történetében. Az olaszok vezetése annak a lehetőségét sem zárta ki, hogy átcsoportosítja erőforrásait, és már a jövő évi autó fejlesztésére kezd el koncentrálni, ha néhány versenyen belül nem sikerül komolyabb javulást elérnie.
Whitmarsh azonban mindenkit megnyugtatott, a McLaren nem adja fel, és továbbra is gőzerővel dolgozik idei autója fejlesztésén, mert úgy érzi, ha sikerül a tervek szerint haladnia, akkor még igenis lehet keresnivalója.
“Vannak olyan emberek, akik azt mondják, hogy már vége a bajnokságnak, de nekünk nem lehet ilyen a filozófiánk. Mindent megteszünk azért, hogy a lehető leghamarabb felzárkózzunk, és befogjuk ellenfeleinket” – magyarázta a szakember, aki örül annak, hogy csapata a nehéz helyzetben sem veszítette el a hitét, és keményen küzd a feltámadásért.
“Azok a pontok, amiket Kínában szereztünk, elégedettségre adnak okot, mert bizonyítják, hogy egy relatíve gyengébb autóval sem veszítettük el a motivációnkat, és még nehéz helyzetben is keményen harcolunk, hogy minden lehetőségre lecsaphassunk.”
“Amíg nem lesz teljesen versenyképes a csomagunk, ennek kell lennie a célunknak. Ismét bemutatunk néhány újítást a hétvégén Bahreinben, és bízunk abban, hogy ezek javíthatnak autóink teljesítményén.”
A McLaren elsőként reagált a Fellebbviteli Bíróság múlt heti ítéletére, és már a hétvégén bemutatta duplafedelű diffúzora egy kezdeti verzióját, ami szemmel láthatóan pozitívan hatott az MP4/24 teljesítményére.
Whitmarsh elmondta, hogy a szélcsatornában már készül a jelenleginél jóval kiforrottabb elrendezés, ám a csapatoknak nem lesz könnyű dolguk, ugyanis el kell dönteniük, hogy mit szeretnének. Két lehetőségük van ugyanis: vagy egy komolyabb, ám hosszabb távú fejlesztésbe kezdenek, és áttervezik az egész autójukat, vagy a jelenlegi konstrukciót próbálják meg javítgatni, ami kisebb fejlődést hozhat, de szinte azonnal.
“Vannak duplafedelű diffúzoraink a szélcsatornában, és amint feltesszük, azonnal látható a teljesítménybeli javulás” – magyarázta. “Azonban ezt az előnyt fokozni lehet a csomag optimalizálásával, és az egyik legnagyobb dilemma, amivel a csapatoknak szembe kell nézniük, hogy milyen mértékben tervezzék át hátsó felfüggesztésüket, autójuk hátulját, vagy a sebességváltót.”
“Ha áttervezed az autód, akkor időbe telik, míg látod annak előnyét, miközben akár 80%-os teljesítménybeli javulást tudsz kihozni az eszközből a jelenlegi csomagot használva, és ez az a kompromisszumos megoldás, amit mi csinálunk.”
“Azt gondolom, hogy komoly javulásra számíthatunk az összes csapattól az európai futamok első állomásának helyet adó Spanyolországban, hiszen ebben a területben rengeteg a potenciál” – tette hozzá Whitmarsh.