A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint nem lesz könnyű dolguk a jövő hétvégén Törökországban, mert az isztambuli pálya nem igazán fekszik csomagjuknak, legalábbis az előzetes szimulációk és az eddigi tapasztalatok alapján.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint nem lesz könnyű dolguk a jövő hétvégén Törökországban, mert az isztambuli pálya nem igazán fekszik csomagjuknak, legalábbis az előzetes szimulációk és az eddigi tapasztalatok alapján.
“Annak tudatában utazunk Törökországba, hogy a pálya karakterisztikája kevésbé fekszik csomagunknak, mint a monacói aszfaltcsík, de folyamatosan fejlődünk, lesznek kisebb újításaink, és már alig várjuk, hogy megtudjuk, miként teljesítünk riválisainkhoz képest” – mondta Whitmarsh.
A török pálya komoly kihívás elé állítja a mérnököket, mert úgy kell beállítani az autókat, hogy az mind a gyors, mind pedig a lassú részeken tökéletesen viselkedjen, és kíméletes legyen a gumikkal, különösen a trükkös nyolcas kanyarban.
A világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton jól tudja, hogy nagyon oda kell figyelni ezen a részen, mert az elmúlt két évben komoly gondjai voltak a gumikopással Isztambulban, ami miatt esélye sem volt harcba szállni a győzelemért a Török Nagydíjon.
“Szeretem ezt a pályát, hatalmas kihívást jelent” – magyarázta. “Ahhoz, hogy jó időt repessz, keményen kell hajtanod, ám közben vigyáznod kell a gumikra, különösen a nyolcas kanyarban, mert ha túl keményen mész, hamar elkopnak az abroncsaid.”
“A legfontosabb az, hogy megtaláld a helyes egyensúlyt az edzésen, és fegyelmezett legyél a versenyen, ne hajtsd túl magad. A helyzetet az is nehezíti, hogy az óramutató járásával ellentétes irányban körözünk, így a nyakunk kevésbé edzett fele nagyobb terhelésnek van kitéve.”
A Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Norbert Haug megerősítette, hogy a McLaren továbbra is kitart a hibrid rendszer használata mellett, ami nem csoda, hiszen egyedül nekik nem volt még problémájuk a KERS-szel az idei szezonban.