A McLaren bízik abban, hogy egy tiszta, problémáktól mentes pénteki edzésnapot teljesíthet, hogy a lehető legtöbbet kihozhassa új fejlesztéseiből a hétvégi Koreai Nagydíjon.
A McLaren bízik abban, hogy egy tiszta, problémáktól mentes pénteki edzésnapot teljesíthet, hogy a lehető legtöbbet kihozhassa új fejlesztéseiből a hétvégi Koreai Nagydíjon, ahol reményei szerint már élesben is bevetheti vadonatúj hátsó szárnyát.
A wokingi gárda rengeteg erőt és energiát fektetett arra, hogy olyan fejlesztésekkel rukkoljon elő a szezon hátralévő részére, melyek segítségére lehetnek abban, hogy felzárkózhasson a Ferrarira és a Red Bullra, miután az említet két csapat egy kicsit elhúzott tőle az elmúlt versenyeken.
A McLaren már a két héttel ezelőtt megrendezett Japán Nagydíjra is elvitte magával legújabb fejlesztésű hátsó szárnyát, ám azt végül nem használta az időmérőn és a versenyen, ugyanis Lewis Hamilton pénteki balesete, és a szombati ítéletidő miatt nem volt elég ideje annak tesztelésére.
Azonban Phil Prew, a csapat főmérnöke elmondta, hogy további újításokkal készülnek a hétvégi versenyre, amiktől komoly javulást remélnek.
„Biztosan pályára visszük a szárnyat pénteken, és bízunk abban, hogy minden a legnagyobb rendben lesz, hiszen egy tiszta pénteki edzésnapra van szükségünk ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű, elemezhető információt gyűjtsünk az új elemről” – mondta a szakember.
„Továbbá egy módosított első szárnyat is bevetünk, tehát ez lesz a két nagy fejlesztés, ami kívülről is látható lesz a hétvégén. Ezen felül lesznek még kisebb mechanikai fejlesztések, amiktől szintén azt várjuk, hogy javítsanak az autó teljesítményén.”
Prew azt is elmondta, hogy a koreai pálya változatos vonalvezetése és karakterisztikája miatt egyelőre képtelenség megmondani, hogy melyik csapat lesz előnyben, így arra számít, hogy bármelyik három élcsapat versenyzője kikerülhet győztesként az első Koreai Nagydíjon.
„Természetesen vannak hosszú egyenesei, kemény fékzónákkal, ebben a tekintetben hasonlít a kanadai pályához, ami szerintem a mi autóinknak kedvez” – folytatta a szakember.
„A második szektor pedig Törökországra hajaz, ahol szintén jól mentünk. Aztán pedig jön a harmadik, az utolsó szektor, ami egy tipikus nagy leszorítóerős rész, ami a magyar pályára hasonlít (ahol a Red Bullnak nem volt ellenfele augusztus elején).”
„Szóval, ha döntenem kellene, hogy melyik autónak kedvez, akkor nehéz dolgom lenne, hiszen a pályának vannak szakaszai, amik minden egyes élcsapatnak jók lehetnek.”
„Minden azon múlik majd, hogy elég előnyt tudunk-e gyűjteni a hosszú egyenesekben, illetve a gyors szektorokban, hogy kompenzáljuk a Red Bull Racing erősségeit, amik a nagy ívű kanyarokban, a pálya utolsó részében jönnek csak igazán ki.”
„Nem hiszem, hogy az élcsapatok közül bárki is azt mondhatná magáról, hogy a koreai az ő pályája lesz.”