Zak Brown azt mondja, a néhány éve bevezetett költségplafon szerinte remekül működik az F1-ben, noha annak kapcsán is vannak még kiskapuk — ám nem ezek aggasztják őt legjobban.
Az amerikai szakember már korábban kifejtette véleményét azzal kapcsolatban, aggódva figyeli, hogy az AlphaTauri csapata az idei szezonban még szorosabbra fűzi majd együttműködését nagytestvérével, a Red Bull Racinggel. A két istálló kollaborációja természetesen a Forma-1 szabályainak jegyében történik, a faenzai csapat ugyanúgy átvesz majd alkatrészeket a Red Bulltól, ahogy a Haas a Ferraritól, vagy éppen a Williams és az Aston Martin a Mercedestől.
„Igen, vannak kiskapuk, és szerintem erre lehetett is számítani. De ezeket folyamatosan zárják be, nemrég érkezett egy TD45-ös technikai direktíva, amivel bezártunk néhány kiskaput. De vannak kiskapuk a jelentéstevő vállalatok kapcsán, amit 2024-ben zárnak majd be. Szóval nem tökéletes, de onnan, ahonnan jöttünk, határozottan elfogadjuk” — magyarázta a szakember a költségplafonnal kapcsolatban SpeedCafénak. „Korábban korlátlanul költöttünk, és vannak okos csapatok is.”
Brown hozzátette, szerinte a csapatok közti együttműködésekkel kellene kezdeni valamit: „Az én legnagyobb aggodalmam a néhány csapat közti együttműködés. Szerintem ez igazi kockázat a Forma-1 számára. Szerintem nem áll összhangban azzal, amiről a Forma-1 szól, magyarán, hogy legyen 10 független csapat.”
„Szeretném, ha megszabadulnánk attól, hogy osztozkodunk a váltókon, mert amint elkezdünk ugyanolyan váltót használni, gyakorlatilag ismeretet szerzünk a másik csapat autójának hátuljáról. Szóval szerintem meg kell szabadulnunk minden átadható alkatrésztől. Minden csapat legyen független, mert ez az a kockázat, aminek nem örülök jelenleg.”