A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, hogy bár sokat foglalkoztak a kérdéssel, továbbra sem értik, hogy miként működnek a Red Bull Racing és a Ferrari első szárnyai, melyek hajlékonyságuknak köszönhetően, lejjebb helyeznek el, mint a többiek elemei.
A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, hogy bár sokat foglalkoztak a kérdéssel, továbbra sem értik, hogy miként működnek a Red Bull Racing és a Ferrari első szárnyai, melyek hajlékonyságuknak köszönhetően, lejjebb helyeznek el, mint a többiek elemei.
„Láttam a fotókat, és nem tudjuk megmagyarázni, hogy azok az autók miért működnek úgy” – mondta a szakember a Vodafone által szervezett telefonos konferencián szerda délután.
„Sok időt töltöttünk azzal, hogy megvizsgáljuk az autókat, azonban csak spekulációk vannak a részünkről. A kérdést az FIA-nak, és az ügyben érintett csapatoknak, közösen kell megbeszélniük, és letisztázniuk.”
„Feltételezzük, hogy volt valami, ha Charlie (Whiting, versenyigazgató) kiadott egy újabb szabályértelmezést a következő versenyekre. Mindannyian ezen dolgozunk az FIA-val.”
A hajlékony első szárnyak először a júliusi Német Nagydíjon kerültek reflektorfénybe, mikor bizonyos fotókon kivehető volt, hogy a Red Bull Racing és a Ferrari első szárnyai közelebb vannak a burkolathoz, mint a többiek elemei – ami javít a versenygépek aerodinamikai hatékonyságán.
A szabályok pedig egyértelműen kimondják, hogy nem lehet alkalmazni hajlékony elemeket, és az első szárnynak meghatározott távolságra kell lennie a burkolattól.
Mindezt az FIA is vizsgálja a gépátvételkor, méghozzá úgy, hogy egy 50kg-os nehezéket helyez el az első szárnyak véglapjaira, amiknek nem szabad 10mm-nél jobban meghajolniuk.
Az FIA jelezte, hogy ezen a teszten szigorítani fog, és már a hétvégi Belga Nagydíjtól 100kg-os súllyal fogja végezni a méréseket, ami alatt a szárnyak véglapjai maximálisan 20mm-ert hajolhatnak meg.