A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint rossz stratégiát választottak a szezon első felében, mikor elsődleges céljuk azt volt, hogy minél előbb felkerüljenek az autóra az újítások, azzal pedig nem törődtek, hogy azok egyáltalán működnek-e.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint rossz stratégiát választottak a szezon első felében, mikor elsődleges céljuk azt volt, hogy minél előbb felkerüljenek az autóra az újítások, azzal pedig nem törődtek, hogy azok egyáltalán működnek-e.
Korábbi riválisaihoz hasonlóan, a McLaren is borzalmasan gyengén kezdte az évet, ám míg a többiek idővel magukra találtak, a wokingiak egyhelyben toporognak.
Lewis Hamilton eddigi legjobb eredménye egy negyedik hely volt az idei évben, és teljesen egyértelmű, hogy esélye sem lesz megvédeni bajnoki címét, hiszen már most 55 pont a lemaradása a listavezető Jenson Buttonnal szemben.
Whitmarsh az elmúlt versenynek helyet adó Silverstone-ban elmondta, hogy csapatának pont jókor jött a háromhetes szünet, mert legalább lehetősége lesz megvizsgálni, mit csinált rosszul a szezon első felében.
A brit szakember elárulta, hogy csapata az elmúlt időszakban csakis arra hajtott, hogy minél előbb bevesse új alkatrészeit, azzal pedig kevésbé foglalkozott, hogy azok hozzák-e a várt szintet – így ezen a területen mindenképpen változtatniuk kell.
“Nem gondolom, hogy megtaláltuk volna a helyes egyensúlyt, és szerintem nem voltunk elég körültekintőek, túlzottan azon voltunk, hogy minél előbb felkerüljenek az újítások az autóra” – magyarázta Whitmarsh.
“Igazából azt sem tudtuk, hogy miként működik (az adott elem), csak azt láttuk, hogy mások használják, így mi is azonnal fel akartuk tenni az autónkra. Ezen pedig változtatnunk kell a jövőben, hogy mielőbb kilábalhassunk a gödörből.”
A McLaren korábban azt tervezte, hogy a jövő hétvégi Német Nagydíjon egy nagyobb javítócsomaggal rukkol elő, ám a vezetőség úgy döntött, hogy nem fogja siettetni az újítások bemutatását, és csak azután veti be az új elemeket, ha már meggyőződött arról, hogy azok megfelelően működnek.
A hírek szerint a wokingi alakulat most az első szárnyon és az autó elején lévő elemeken dolgozik, mert úgy tűnik, ez az egyik fő terület, ahol rossz irányba mentek el az idei évben.
A következő nagyobb javítócsomag pedig a július végi Magyar Nagydíjon érkezhet meg, ahol egy továbbfejlesztett első szárnyat, módosított fenéklemezt, és más aerodinamikai újításokat láthatunk.
Mindezek tudatában pedig igen csekély az esélye annak, hogy a jövő hétvégi Német Nagydíj komolyabb fordulatot hozna, és a McLarennek vélhetően ismét be kell érnie egy gyengébb helyezéssel hazai közönsége előtt.