A „delfinezés” jelensége 2022-ben végigkísérte a német istállót, az idei évre bevezetett szabályváltozásoknak is köszönhetően azonban elmondható, hogy a csapatok meg tudtak szabadulni ettől a problémától. A múlt hétvégi Belga Nagydíjon azonban Lewis Hamilton és George Russell is autóik pattogására panaszkodott, és a belső kamerás felvételek alapján több másik istálló esetében is felütötte fejét a jelenség.
A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott azt mondja, alapos vizsgálatot indítottak annak érdekében, hogy kiderítsék, pontosan mi okozta a pattogás visszatérését.
„Határozottan volt bizonyos mértékű pattogás ezen a hétvégén. Mindkét versenyzőnk beszámolt erről, és láttuk is az adatokban” – magyarázta a szakember. „És láttunk bizonyos mértékű pattogást más autókon is, és azt gondolom, részben ez a spái pálya természetének köszönhető, és tény, hogy tavaly óriási mértékű pattogást tapasztaltunk, ahogy a legtöbb csapat.”
„Ami a teljesítményt illeti, egyértelműen hatással van az autók teljesítményre, hiszen hatással van a versenyzők azon képességére, hogy a maximális tapadást hozzák ki az autóból. És hatással van az egyensúlyra, arra, hogy jól eltalálják a féktávokat.”
Ami a Mercedes pattogással kapcsolatos vizsgálatait illeti, Elliott hozzátette: „Olyasvalamiez, amin dolgozni fogunk a jövőben. A kérdés, amit fel kell tennünk magunknak, hogy mennyire volt csak a spái pálya miatt, és mennyire a beállítások miatt. Mivel nyilvánvalóan ez egy esős hétvége volt, ahol lényegében a versenyig nem tudtunk száraz pályán körözni.”
„És alaposan ránézünk majd a fejlesztési csomagra is, hogy megbizonyosodjunk arról, nem vezettük be velük együtt a pattogást is. De jelenleg azt gondoljuk, hogy valószínűleg a beállítások, vagy a pálya miatt történt.”
A Mercedes technikai igazgatója említést tett arról is, miért versenyzett George Russell nagyobb leszorítóerejű csomaggal Belgiumban, mint Lewis Hamilton.
„Minden versenyhétvégének úgy vágunk neki, hogy sokat dolgozunk előtte a szimulátorban, hogy megpróbáljuk megfelelően eltalálni az autó egyensúllyal kapcsolatos igényeit, és kiderítsük, milyen leszorítóerővel szeretnénk körözni, milyen mechanikai egyensúlyt, aerodinamikai egyensúlyt szeretnénk elérni – pusztán azért, hogy megfelelő tartományba kerüljünk” – magyarázta Elliott.
„A két versenyzőnk elvégezte ezt a programot a spái versenyhétvége előtt, George pedig úgy érezte, hogy a nagyobb hátsó szárny biztosít számára néhány lehetőséget. Ő így jobbnak látta az autó egyensúlyát, szóval úgy döntött, ezzel a megoldással vág neki a hétvégének.”
„Általában az történik, hogy a két versenyző a hétvége során aztán azonos utat választ, de ezúttal nyilvánvalóan elég vizes volt a pálya, szárazon nemigen köröztek, és mindketten elégedettek voltak az autóval, szóval úgy döntöttek, maradnak az eredeti megoldásoknál.”