A jövőre érvénybe lépő új motorszabályok miatt egész egyszerűen elképzelhetetlen, hogy 2014-ben húsznál több futamot rendezzenek a Forma-1-ben.
A jövőre érvénybe lépő új motorszabályok miatt egész egyszerűen elképzelhetetlen, hogy 2014-ben húsznál több futamot rendezzenek a Forma-1-ben.
A száguldó cirkusz csapatai a múlt hétvégi Olasz Nagydíjat megelőzően kapták kézhez a következő idény tervezetét, melyben 21 verseny szerepelt – Bernie Ecclestone, a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló üzletember azonban Monzában kijelentette, New Jersey-vel is tovább folynak a tárgyalások, így nem kizárt, hogy 22 futam kerül bele a jövő évi naptárba.
Bár az elmúlt években a kibővült versenynaptár „csupán” financiális kihívásokkal állította szembe a Forma-1 csapatait, 2014-re vonatkozóan a helyzet jóval komplikáltabb.
A jövőre érvénybe lépő új motorszabályok szerint ugyanis egy versenyző szezononként mindössze 5 V6-os turbómotort használhat el, ami még a kibővített naptár nélkül is nehéz feladat elé állítja az alakulatokat.
Az AUTOSPORT című angol szaklap úgy tudja, legalább egy motorgyártó tárgyal a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), hogy kifejezze fenntartásait az üggyel kapcsolatban.
Az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) a hónap végén, Horvátországban ül össze legközelebb – várhatóan a meetinget követően publikálják majd a jövő évi előzetes versenynaptárat.
Elméletben a sportot irányító testület módosíthat a technikai szabályokon, így az sem kizárt, hogy az eredetileg tervezett öt helyett a versenyzők hat motort használhatnak majd évente. A nemzetközi sportkódex 199c cikkelye ugyanis kimondja, a szabályokat legfeljebb 20 nappal a nevezési határidő előtt le kell fektetni – a jövő évi bajnokságra pedig október 21-től nevezhetnek a csapatok.