A Michelin Motorsport igazgatója, Nick Shorrock bevallotta, hogy a francia gumiszállító nem pályázott hivatalosan a Bridgestone megüresedő helyére, ugyanis azt csak akkor tette volna meg, ha a szövetség garanciát vállal arra, hogy megváltoztatja a szabályokat.
A Michelin Motorsport igazgatója, Nick Shorrock bevallotta, hogy a francia gumiszállító nem pályázott hivatalosan a Bridgestone megüresedő helyére, ugyanis azt csak akkor tette volna meg, ha a szövetség garanciát vállal arra, hogy megváltoztatja a szabályokat.
Bár a hírek szerint óriási volt a küzdelem a Michelin és a Pirelli között az elmúlt hónapokban, melyből az olasz cégóriás jött ki győztesként, amely a jövő évtől kezdődően három éven át a hivatalos gumiszállítói feladatokat látja el az F1-ben, Shorrock érdekes kijelentést tett.
A szakember ugyanis megerősítette, hogy hivatalosan nem nyújtottak be semmiféle ajánlatot a szövetséghez, ugyanis jelezték, hogy azt csak abban az esetben hajlandóak megtenni, ha garanciát kapnak néhány jövőbeli szabálymódosításra, ami a nagyobb (18 colos) felnik bevezetését, illetve a konkurencia megjelenését tette volna lehetővé.
„Megkérdeztek bennünket, hogy készen állunk-e gumikat szállítani a mezőnynek a 2010-es szabályok szerint” – mondta Shorrock a L’Equipe c. lapnak.
„Tárgyalásokat folytattunk a hatóságokkal, tettünk néhány kiváló javaslatot a show fokozása érdekében, hogy elmenjünk a környezetbarát technológiák felé, miközben kontrolláljuk a költségeket, és azt szerettük volna, hogy a gyártók versenybe hívhassák a másikat.”
„Azonban a szabályok nem változtak, és minden változatlan marad ezen a téren a 2011-es idényben, ezért nem is készültünk fel arra, hogy beadjuk a hivatalos pályázatunkat.”