Craig Pollock cége, a PURE kénytelen volt leállítani motorfejlesztését a 2014-es szezonra, miután kihátráltak befektetőik, így anyagi gondba kerültek.
Craig Pollock cége, a PURE kénytelen volt leállítani motorfejlesztését a 2014-es szezonra, miután kihátráltak befektetőik, így anyagi gondba kerültek.
A kölni bázisú cég bízott abban, hogy néhány független csapatnak motorokat szállíthat 2014-ben, mikor bevezetésre kerülnek az 1.6 literes, V6-os egységek a Forma-1-ben.
Pollock az Autosportnak elmondta, hogy reményei szerint a következő napokban pozitívan változhat a helyzet, azonban elárulta, hogy jelenleg áll a munka bizonytalan anyagi háttér miatt.
A szakember hozzátette, hogy az új motor fejlesztése jól halad a Toyota F1 csapat által korábban használt bázison.
Gilles Simon, a PURE technikai vezetője bocsánatkérő üzenetet küldött a beszállítóknak a bizonytalanság miatt, de elmondta, hogy a csapatnak biztos lábakon kell állnia ahhoz, hogy folytassák a fejlesztéseket.
„Figyelmeztetni szeretném a kölni bázison dolgozó kollégáimat, hogy augusztus 1-től fel kell függeszteni a munkát” – írta a szakember, aki korábban a Ferrari motorrészlegét erősítette.
„Az anyagi háttér, amit befektetőinktől vártunk, egyelőre nem áll rendelkezésre, így nem tudjuk biztos lábakon folytatni a munkát. Bízunk abban, hogy a helyzet hamar megoldódik, de arról ne kérdezzenek, hogy ez mikor lesz, és mikor tudjuk ismét beindítani a projektet. Elnézést kérek a helyzetért, amire nincsen kihatásunk.”
A PURE a tavalyi évben alakult, és az FIA elnöke, Jean Todt teljes támogatását élvezi.
Korábban úgy volt, hogy már jövőre szállíthat motorokat, de azzal, hogy a V6-os erőforrásokat csak 2014-ben vezetik be, változtatnia kellett tervén.