A téma időről-időre előkerül az F1-es paddockban, legutóbb Lando Norris dzsiddai esete miatt, a brit pilóta ugyanis a televíziós felvételek alapján egyértelműen bemozdult a verseny rajtja előtt, a büntetést azonban végül megúszta — mégpedig azért, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített mérőeszköz egész egyszerűen nem észlelte a minimális bemozdulást.
Márpedig hiába az egyéb bizonyítékok, az FIA jelenlegi sportszabályzata ezen transzponder mérései alapján hoz döntéseket a rajtkiugrásokkal kapcsolatban — emiatt pedig a Motorsport.com értesülései szerint már folynak az egyeztetések a csapatok között.
Úgy tudni, javaslatként felmerült, hogy a jövőben egyértelmű videós bizonyítékok alapján is büntethessenek a versenybírók, ha pedig az F1 Bizottságának következő ülésén a jelentős többség, tehát legalább nyolc csapat támogatja a módosítást, az akár már a Miami Nagydíjon életbe léphet.
A brit lap ugyanakkor arról is ír, nem minden istálló támogatja az elképzelést, egyesek szerint ugyanis a rajtkiugrások a jövőben komoly beszédtémává válhatnak az egyéni vélemények alapján. Ezen csapatok inkább arra fókuszálnának, hogy javítsanak az autókon elhelyezett szenzorok érzékenységén és pontosságán, hogy azok hatékonyabban tudják kiszűrni a bemozdulásokat a rajtoknál.