Ahogy arra számítani is lehetett, a Red Bull Racing gond nélkül vette az akadályt, és RB6-os modelljének első vezetőszárnya simán átment az FIA legújabb, az eddiginél szigorúbb hajlékonysági vizsgálatain péntek délután a Belga Nagydíjon.
Ahogy arra számítani is lehetett, a Red Bull Racing gond nélkül vette az akadályt, és RB6-os modelljének első vezetőszárnya simán átment az FIA legújabb, az eddiginél szigorúbb hajlékonysági vizsgálatain péntek délután a Belga Nagydíjon.
A szövetség már korábban jelezte, hogy változtat tesztmódszerein, és az eddiginél szigorúbb vizsgálatokat fog elvégezni a hétvégi futamtól, hogy kiszűrje az esetlegesen hajlékony aerodinamikai elemeket.
Pénteken két versenygép, a sokak által szabálytalannak tartott Red Bull Racing RB6, és a McLaren MP4/25 került górcső alá, és mindkét modell átment a szigorított hajlékonysági teszteken, melyek során nem csak az első szárnyak véglapjait, hanem a csúszólemez első részét is vizsgálták.
Mindezt a Forma-1 technikai delegátusának vezetője, Jo Bauer erősítette meg péntek délután, a második szabadedzést követően, mikor a két versenygépet egy alapos vizsgálat alá vetették, melyre a többi csapat is számíthat még a hétvége folyamán.
Az energiaital-gyárosok egyébként magabiztosan várták a vizsgálatot, azonban a két hét múlva megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjra nagy valószínűséggel – a többséggel egyetemben – módosítaniuk kell autóik alján, ugyanis újabb szigorítások jönnek.
Bár sokan a Ferrari F10-es modelljét is szabálytalannak tartják, hiszen a fotók és videók tanúsága szerint az olaszok versenygépének első szárnya is lejjebb ereszkedik a gyors kanyarokban, mint a többieké, a Scuderia autóit pénteken nem vetették vizsgálat alá.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy az időmérő, vagy a verseny után, ne vizsgálnák meg autóikat.