Miközben riválisai már januárban lerántották a leplet idei versenyautóikról, a Red Bull Racing február elejéig kivárt, és a jerezi tesztek nyitónapján mutatta be vadonatúj betontorpedóját, az Adrian Newey által tervezett RB5-ös modellt.
Miközben riválisai már januárban lerántották a leplet idei versenyautóikról, a Red Bull Racing február elejéig kivárt, és a jerezi tesztek nyitónapján mutatta be vadonatúj betontorpedóját, az Adrian Newey által tervezett RB5-ös modellt.
Az energiaital-gyárosok riválisaikkal ellentétben azt a stratégiát választották, hogy a lehető legtovább húzzák új autójuk bemutatóját, hogy minél több idejük maradjon annak tervezésére és fejlesztésére a gyárban.
A Red Bull éppen ezért kihagyta a januári portugál tesztprogramot, ahol a legtöbben már új autóikkal köröztek – javarészt az esőben.
Az osztrák tulajdonban lévő alakulat azonban az e heti tesztek nyitónapján lerántotta a leplet az RB5-ös modellről, amit azonnal pályára is visz a spanyolországi Jerezben, ahol először az új szerzemény, Sebastian Vettel, majd pedig szerdától, a lábsérülése miatt három hónapot kihagyó Mark Webber ülhet a volán mögé.
Az új autó, amely a sztártervező Adrian Newey gyermeke, egy magasabb és keskenyebb orrkúpot kapott, mint a legtöbb 2009-es versenygép. Az RB5 oldalsó légbeömlői körül több kisebb légterelő elem kapott helyet, ahogy azt már más csapatok idei autóinál is megfigyelhettük, valamint a karosszériába beépített kipufogó csonkja is hátrébb került.
A Red Bull számára jó hír, hogy a burkolat alatt egy továbbfejlesztett Renault motor kaphatott helyet, miután az FIA engedélyezte a franciáknak, hogy hozzányúlhassanak V8-as egységükhöz, ugyanis bizonyíthatóan hátrányba kerültek a motorerő terén a többiekkel szemben.
További képek az új autóról a galériában