A Red Bull a Forma-1 történetének eddigi legnagyobb dominanciáját mutatta be idén, hiszen a világbajnokság 22 versenyéből 21-et megnyert. A kiemelkedő teljesítménnyel természetesen a világbajnoki címeket is behúzták az osztrákok, akik így abszolút favoritként várhatják a 2024-es idényt.
Miközben a legtöbb csapatnál jelentős átalakításokat végeznek a versenyautókon, így a Ferrari és a Mercedes is, a Red Bullnál természetesen megpróbálnak az idei, győztes konstrukcióra építeni. Az osztrákok viszont úgy látják, egyre kevesebb területük lesz a fejlődésre, miközben a riválisok bőven javulhatnak még.
„Evolúció lesz, nem revolúció” — mondta Christian Horner a csapat jövő évi, RB20-as modelljével kapcsolatban. „Minden területet felülvizsgáltunk az autón, és nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy önelégültek legyünk. Szóval az autó nagyon is egy evolúciónak tekinthető. Nem találjuk fel újra a kereket, és az elmúlt 12 évben ezt a mérnöki útvonalat jártuk.”
„Abszolút arra számítok, hogy a stabil szabályok révén csökkenő hozamaink lesznek, mert azt gondolom, mi előbb jutottunk fel a görbe tetejére, mint mások, a mezőny pedig össze fog sűrűsödni. Mindig van egyfajta újraindulás, amikor nekivágunk a következő évnek, és meggyőződésem, hogy sokkal több autót látunk majd, mely filozófiájában olyan lesz, mint az RB19-es. Ha ebben az üzletben egyhelyben állsz, hátrafelé haladsz. És azt gondolom, nekünk előbb sikerült megmásznunk ezt a görbét, mint a többieknek. Viszont egyre kevesebb lesz a hozam is számunkra.”
Bár a Red Bull tetemes előnyének köszönhetően idén nagyon hamar ráállhatott a 2024-es autó fejlesztésére, az ellenfelekhez képest jóval kevesebb időt tölthetett el a szélcsatornában — ez egyrészt a szabályok miatt történt így, másrészt azért, mert őszig büntetésben volt az istálló a költségvetési szabályok 2021-es megszegése miatt.
„Bár korán váltottunk, a kevesebb szélcsatornás idő miatt kevesebb időnk volt a gyakorlatban, mint jó néhány ellenfelünknek” — magyarázta Horner. „Szóval nagyon takarékosnak és válogatósnak kellett lennünk azzal kapcsolatban, hogy mire szánunk időt az RB20-as esetében, ami nyilvánvalóan az RB19-es erősségeire épül majd.”