A Red Bull cáfolja, hogy az FIA szigorítása miatt küszködött Szingapúrban - F1VILÁG.HU

A Red Bull cáfolja, hogy az FIA szigorítása miatt küszködött Szingapúrban

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatánál állítják, a szingapúri küszködésükhöz semmilyen mértékben nem járult hozzá az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) épp ettől a hétvégétől kezdődően szigorított a hajlékony aerodinamikai elemekre vonatkozó szabályozáson.
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 17: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 17, 2023 in Singapore, Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202309170421 // Usage for editorial use only //

Ahogyan arról korábban hírportálunk is beszámolt, a száguldó cirkusz csapatai még hetekkel ezelőtt kapták kézhez azokat az új technikai direktívákat, melyek keretében az FIA szigorított a hajlékony szárnyakra vonatkozó regulákon. A szövetség elsősorban azon rejtett mechanizmusok és okos tervezési megoldások betiltására törekedett, melyekkel egyes istállók éltek gyanúja szerint.

Az új technikai direktívák a Szingapúri Nagydíjon léptek életbe – épp azon a helyszínen, ahol a Red Bull idei leggyengébb formáját mutatta: az energiaital-gyárosok a 2018-as Orosz Nagydíj óta először nem jutotta be egyik autójukkal sem a Q3-ba az időmérőn, Max Verstappen pedig végül az 5., míg Sergio Perez a 8. helyen ért célba a versenyen.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnök ugyanakkor állítja, a szabályok szigorítása „zéró” hatással volt hétvégi teljesítményükre.

„Csupán mérnöki dolgokról volt szó. Ebben az iparágban nincs csodaszer. Tudom, hogy mindannyian szeretnétek a technikai direktívára mutogatni, de sajnos mi nem tehetjük, mivel az az autónk egyetlen komponensén sem változtatott” – magyarázta a brit szakember a vasárnapi verseny után, majd arra a konkrét kérdésre, hogy változtatniuk kellett-e bizonyos komponenseik működésén, Horner így felelt: „Nem. Zéró.”

Horner szerint az időmérőn egész egyszerűen a beállításokkal kapcsolatos problémák miatt küszködtek.

„Tudtuk, mielőtt megérkeztünk, hogy szorosabb küzdelemre számíthatunk. De azt gondolom, egy kicsit meglepett bennünket is, hogy mennyire le voltunk maradva pénteken. Azt hiszem, egész egyszerűen nem voltunk megfelelő tartományban az autóval – főleg egy körön. Ha pedig ezt nem sikerül elérni, a gumik borzasztóvá válnak. Semmi sem működött.”

A Red Bull-főnök szerint a versenyhétvégét megelőző szimulációk vihették félre az istállót, a helyzetüket ráadásul bonyolította az, hogy továbbfejlesztett padlólemezt vetettek be Szingapúrban – amit aztán az időmérőre le is szereltek az autóról, mivel nem voltak biztosak abban, hogy hozzájárul-e a küszködésükhöz.

„Talán a hétvégét megelőző szimulációk nem vezettek minket megfelelő következtetésekhez. Ilyenkor pedig meg kell találni a kiutat. Azt gondolom, végül rossz tartományba kerültünk, ez pedig felnagyította az autónk bizonyos gyengeségeit. De ami azt illeti, hasznos lecke volt a jövő évre, hiszen nagyon hasznos betekintést kaphattunk, olyan dolgokat figyelhettünk meg, amiket remélhetőleg képesek leszünk kezelni az RB20-as autó esetében.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull cáfolja, hogy az FIA szigorítása miatt küszködött Szingapúrban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!