A Rad Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner figyelmeztette riválisait, hogy az idei év csak bemelegítés volt, és jövőre még erősebbek lesznek, miután egy mesterhármassal zárták az idei bajnokságot a Forma-1-ben.
A Rad Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner figyelmeztette riválisait, hogy az idei év csak bemelegítés volt, és jövőre még erősebbek lesznek, miután egy mesterhármassal zárták az idei bajnokságot a Forma-1-ben.
Sebastian Vettel és Mark Webber kettős győzelmével zárult a szezon Abu Dhabiban, mellyel a Red Bull az utolsó három versenyt megnyerte, és a második helyen végzett az összetettben.
Bár az élcsapatok, mint a Ferrari vagy a McLaren úgy gondolják, hogy jövőre visszatérhetnek megérdemelt helyükre, az élre, az energiaital-gyárosok úgy érzik, ellenfeleik felköthetik a gatyájukat, mert még erősebbek lesznek 2010-ben.
“Ha visszatekintünk az idei szezonra, akkor jól láthatjuk, hogy az első harmadban vesztettünk el mindent” – mondta Horner az Autosportnak. “Úgy gondolom, hogy a dupla duffúzornak komoly köze volt ehhez. Miközben a Brawn GP szárnyalt, mi túl sokat veszítettünk a bajnokság első fázisában.”
A Brawn GP azon kevés csapat közé tartozott, akik már a szezon első versenyétől használták a sokáig vitatott dupla diffúzort, ami a leszorító erő tekintetében hatalmas előnyt jelentett.
A Red Bull dolgát az is nehezítette, hogy az RB5-ös hátsó felfüggesztése egyáltalán nem segítette elő a dupla diffúzor befogadását, így a szakembereknek nagyon nehéz volt úgy átalakítani az autó teljes hátulját, hogy használni tudják a legálissá minősített elemet.
Ez végül sikerült, és a szezon hatodik állomásának helyet adó Monte-Carlói Nagydíjon megérkezett a dupla diffúzor, aminek meg is lett az eredménye, mert onnantól kezdve mindenkinél több pontot szerzett a Red Bull, ám az első versenyeken felhalmozott lemaradását már képtelen volt behozni.
“A szezon elején buktunk el. A szezon során folyamatosan fejlesztettük az autót, és a csapat összes dolgozója büszke lehet arra, amit elértünk az idei bajnokságban. Sokat tanultunk az idei évből, és ez, mint csapatot, még erősebbé tesz minket a jövő évre.”
“Továbbá van egy titkos fegyverünk, akit úgy hívnak, hogy Adrian Newey. Egy briliáns autót alkotott az idei évben. Nem kezdtük meg korán az idei autó munkálatait, és rengeteget tanultunk az idei modellből, amit kamatoztatni tudunk az új autó fejlesztésénél.”
“Biztos vagyok abban, hogy a Ferrari, a McLaren, és a jelenlegi világbajnok Brawn GP is erős lesz, de úgy érezzük, hogy az idei sikerekre alapozva, a lendületet megtartva, még nehezebbé tesszük majd a dolgukat a következő idényben” – tette hozzá Horner.
A Red Bull egyelőre még nem döntött leendő motorpartneréről, amit mielőbb meg kellene tennie, hiszen az RB6 fejlesztése során elérkeztek ahhoz a ponthoz, mikor optimalizálni kellene a vázat az erőforráshoz.
A csapat továbbra is a Mercedes-Benz motorjaira hajt, de nem elképzelhetetlen, hogy mégis marad a Renault mellett, pedig a szezon közepén rengeteg problémájuk volt a franciák egységeinek megbízhatóságával, ami sokak szerint a vb-cím elvesztéséhez vezetett.
Egy harmadik opció a Cosworth egységes motorja, ami az új csapatok mellett a Williams versenygépeit is hajtja majd 2010-ben.