A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, semmi vesztenivalójuk nem volt akkor, amikor úgy döntöttek, Mark Webber három kiállással csinálja végig a vasárnapi Abu Dhabi Nagydíjat.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, semmi vesztenivalójuk nem volt akkor, amikor úgy döntöttek, Mark Webber három kiállással csinálja végig a vasárnapi Abu Dhabi Nagydíjat.
Az ausztrál sofőr a futam első felében Jenson Buttonnal csatázott a harmadik helyért, második kerékcseréjekor azonban a csapat úgy döntött, hogy nem a közepes, hanem még egyszer a lágy keverékű abroncsokat szereli autójára.
Bár Webber végül nem tudott elég nagy előnyt kiautózni utolsó kiállása előtt ahhoz, hogy átugorja a McLaren brit versenyzőjét, és ezzel felálljon a dobogóra, a Red Bullnál úgy érzik, jól döntöttek.
„Az első kiállásnál látott lassabb kerékcsere miatt abba a helyzetbe kerültünk, hogy Jenson és Felipe [Massa] mögött kellett autóznunk” – mondta Christian Horner csapatfőnök.
„Ha ugyanazt a taktikát választjuk, mint ők, akkor szinte biztosan mögöttük érünk célba.”
„Szóval a verseny ezen pontján azt mondtuk, nincs mit vesztenünk. Elég kicsi volt a valószínűsége annak, hogy [Nico] Rosberg megver minket, szóval úgy éreztük, átállhatunk három kiállásra, és megpróbáljuk növelni a különbséget, ami Felipével szemben kiválóan működött.”
„Sajnos Jenson túl gyors volt a közepes keveréken. 12 másodperces előnyre tettünk szert, viszont 20 kellett volna, tehát nem volt elég. De érdemes volt megpróbálni.”
Horner elárulta, az első kiállásnál a jobb hátsó kerékkel akadtak gondok, ami miatt az ausztrál értékes időt veszített Buttonnal szemben.
„Az első kiállásnál a kerékanya lejött az aljzatról, ami miatt sajnos veszített néhány másodpercet. Úgy gondolom, lehetőségünk lett volna Jenson elé kerülni, de végül sajnos visszacsúszott mögé, illetve Felipe mögé. Akkor valami mással kellett próbálkoznunk, máskülönben mindkettejük mögött fejezzük be a versenyt.”
A szakember emellett elárulta azt is, Webber egy gumidarab is lassította a verseny során, mely feltehetően Sebastian Vettel defektes abroncsáról kerülhetett az ausztrál autója alá.
„Azt hiszem, volt egy kis hatása, Mark tempója viszont nagyon jó volt” – magyarázta Horner.
Webber végül a negyedik helyen fejezte be a szezon utolsó előtti versenyét.