Bár a hétvégén felreppent a hír, miszerint a Red Bull Racing akár már a Belga Nagydíjon pályára viheti a KERS-t, hogy ezzel is növelje bajnoki esélyeit, a vezetőség megerősítette, hogy mégsem vetik be a rendszert a következő versenyen.
Bár a hétvégén felreppent a hír, miszerint a Red Bull Racing akár már a Belga Nagydíjon pályára viheti a KERS-t, hogy ezzel is növelje bajnoki esélyeit, a vezetőség megerősítette, hogy mégsem vetik be a rendszert a következő versenyen.
A Red Bull készen áll mindent megtenni annak érdekében, hogy ledolgozza 27.5 pontos lemaradását a listavezető Brawn GP-vel szemben, ezért is merült fel, hogy már a hétvégi futamon beszereli autóiba a hibrid rendszert, ami előnyt jelenthet a nagyobb sebességű pályákon.
A csapat vezetője, Christian Horner viszont elmondta, hogy Sebastian Vettel egymást követő két motorhibája, és a pontnélküli hétvége után, még óvatosabbnak kell lenniük, így a következő futamon még biztosan nem vetik be a KERS-t.
“A csapat továbbra is versenyről versenyre hoz döntést, miután megvizsgálja az éppen aktuális helyzetet. Bár korábban felmerült az eszköz bevetésének lehetősége, úgy döntöttünk, hogy minden marad a régiben Belgiumban” – mondta a szakember.
Horner ugyan nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a hátralévő versenyek egyikén mégis pályára viszik a regeneratív rendszert, mégsem tartja valószínűnek, hogy az eszköz még az idei évben bemutatkozhat.
“Továbbra is az egyes versenyek előtt hozunk döntés erről, de elég valószínűtlen, hogy az (KERS) bekerül az autóba” – tette hozzá a csapatfőnök.
Az energiaital-gyárosok döntése abszolút logikusnak tűnik, ugyanis a szezonközi teszttilalom miatt, túlságosan kockázatos lenne számukra élesben kísérletezni a hibrid rendszerrel, aminek helyes beállítása a Ferrarinak és a McLarennek is versenyekbe kerültek.