Annak ellenére, hogy csapatuk tavaly decemberben kivált a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetéből, a Ferrari, valamint a Sauber képviselői vasárnap részt vettek az egyesület legutóbbi ülésén, melyen a királykategória mezőnye a költségvetési plafonról, valamint a dráguló nevezési díjakról is egyeztetett.
Annak ellenére, hogy csapatuk tavaly decemberben kivált a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetéből, a Ferrari, valamint a Sauber képviselői vasárnap részt vettek az egyesület legutóbbi ülésén, melyen a királykategória mezőnye a költségvetési plafonról, valamint a dráguló nevezési díjakról is egyeztetett.
Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, jó esély van arra, hogy hamarosan egy úgynevezett költségvetési plafont vezetnek be a Forma-1-ben annak érdekében, hogy kiegyenlítődjenek a csapatok közt lévő anyagi különbségek.
A lépéssel elsősorban az egekbe szökő költségeknek, valamint az azok korlátozására vonatkozó egyezmény (RRA) ellenére jelenlévő összeférhetetlenségeknek, viszálykodásoknak szeretnének gátat szabni a csapatok.
Vasárnap, Suzukában a FOTA tagja újabb egyeztetést tartottak, melyen jelen volt a Ferrari, valamint a Sauber is – noha ezen két csapat még tavaly decemberben kilépett a szövetségből.
Nem vett részt viszont az értekezleten a Red Bull, illetve testvércsapata, a Toro Rosso sem. Az Auto Motor und Sport című német szaklap szerint ennek legfőbb oka az, hogy az energiaital-gyárosok ellenzik a költségvetési plafon bevezetését.
Fő témát szolgáltatott Japánban az is, hogy a Forma-1 irányító testülete állítólag emelné a nevezési díjak összegét a jövő évben. Ez főként a kisebb csapatoknak okozna problémát, így érthető módon Toto Wolff, a Williams csapatfőnöke sem szeretné, ha megvalósulna a javaslat.
„Muszáj lenyelnünk mindazt, amit [Bernie] Ecclestone, vagy [Jean] Todt elénk rak, vagy lesz esetleg valami beleszólásunk is a dologba?” – mondta a szakember.
Az új Concorde Egyezményt a Forma-1 teljhatalmú ura várhatóan október 23-án mutatja majd be a csapatoknak.