A Red Bull versenyzői annak ellenére is magabiztosan várják a hétvégi Belga Nagydíjat, hogy a pálya hosszú egyenesei kihozhatják az RB6 gyengéit, ami miatt hátrányba kerülhetnek legközelebbi riválisaikkal szemben.
A Red Bull versenyzői annak ellenére is magabiztosan várják a hétvégi Belga Nagydíjat, hogy a pálya hosszú egyenesei kihozhatják az RB6 gyengéit, ami miatt hátrányba kerülhetnek legközelebbi riválisaikkal szemben.
Az energiaital-gyárosok minden eddiginél nagyobb fölényben voltak a négyhetes nyári szünet előtt megrendezett Magyar Nagydíjon, ám a hétvégén nem lesz egyszerű dolguk, mert Spa-Francorchamps-ban a hosszú egyenesek, nem pedig a technikás részek dominálnak.
Sebastian Vettel azonban magabiztosan várja a hétvégi megmérettetést, és bízik abban, hogy csapata továbbra is az élen tud maradni, és megerősítheti pozícióját mindkét bajnokságban.
„Szeretem Spát, hiszen itt vannak a legjobb kanyarkombinációk a Forma-1-ben” – mondta a német pilóta, aki tíz ponttal lemaradva csapattársa mögött, a harmadik helyen áll az egyéni bajnokságban.
„A kanyarok hosszúak, és gyorsak, ami igencsak fekszik autóinknak. A tavalyi évben nagyon versenyképesek voltunk, de veszítettünk egy kicsit a kvalifikáción. Gyengéink a hosszú egyenesek lesznek, illetve az emelkedős szekció.”
„Tisztában vagyunk azzal, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, azonban optimistán tekintünk a versenyre.”
Mark Webber így folytatta: „Nem hiszem, hogy akadna olyan versenyző a mezőnyben, aki ne várná Spát. Ez egy hihetetlen versenypálya, ahol élvezet vezetni.”
„Arra számítok, hogy jól fogunk teljesíteni, persze az még kérdéses, hogy tudjuk-e tartani azt a szintet, amit a Hungaroringen produkáltunk. Azt viszont tudom, hogy a csapat készen áll.”
A belga pálya első, és harmadik szekciója a gyors kanyarokról szól, ahol a riválisok minden bizonnyal eredményesebbek lesznek, ám a második szakasz, ahol a gyors kanyarok vannak többségben, a Red Bull malmára hajthatják a vizet.
Az viszont kérdéses, hogy ez az egyedüli szekció elég lesz-e ahhoz, hogy az energiaital-gyárosok behozzák az egyenesekben elveszített előnyüket.
Arról nem is beszélve, hogy az FIA szigorúbb módszerekkel fogja vizsgálni az első szárnyak hajlékonyságát, miután felmerült a gyanú, hogy mind a Red Bull, mind a Ferrari flexibilis elemeket használ, mellyel nagyobb leszorítóerőt tud elérni a kanyarokban.
A Red Bull két legnagyobb ellenfele, a McLaren és a Ferrari is gőzerővel készül a hétvégi megmérettetésre. Előbbi ugyan nem hoz magával újításokat, azonban már sokkal jobban ismeri áramoltatott diffúzorát, utóbbi pedig egy új padlólemezt fog kipróbálni a pénteki szabadedzéseken.