Csak akkor használja a hétvégi Maláj Nagydíjon KERS-rendszerét a Red Bull Racing alakulata, ha meggyőződtek arról, hogy azt mindenféle kockázat nélkül pályára küldhetik majd a szezon legforróbb versenyén.
Csak akkor használja a hétvégi Maláj Nagydíjon KERS-rendszerét a Red Bull Racing alakulata, ha meggyőződtek arról, hogy azt mindenféle kockázat nélkül pályára küldhetik majd a szezon legforróbb versenyén.
A csapat mellőzte a hibrid technológiát az évadnyitó versenyen, a csapatfőnök, Christian Horner elmondása szerint azért, mert nem voltak biztosak annak megbízhatóságában. A szakember nemrégiben elárulta, nehéz döntést hoztak Melbourne-ben, ám végül kiderült, a rendszer hiányát nem sínylette meg a csapat az eredmények tekintetében.
„Elég nehéz döntést kellett meghoznunk az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, hiszen arról kellett határoznunk, hogy benne hagyjuk-e az autóban, vagy pedig kivesszük” – mondta Horner.
„Végül hoztunk egy kollektív döntést, amiben volt némi kockázat: úgy döntöttünk, hogy nem használjuk a rendszert, mivel annak előnyei az olyan pályákon, mint a melbourne-i – leszámítva persze a rajtot – meglehetősen csekélyek. Természetesen ezen az előnyök más pályákon sokkal nyilvánvalóbbak.”
„Használtuk a rendszert a pénteki edzésnapon, nem voltak komolyabb problémák, tehát pusztán azért döntöttünk így, mert nem tettünk meg sok kilométert vele, tehát nem voltunk biztosak a működésében.”
A szakember hozzátette, most már jól kiismerték a hibrid rendszert, így hétvégén, Malajziában újra pályára viszik majd. Amennyiben tehát hatékonyan és megbízhatóan üzemel majd Sepangban, megtörténhet az első éles bevetés is.
„Köszönhetően annak, hogy megtettünk némi kilométert, illetve megvizsgáltuk az összetevőket, magabiztosabbak vagyunk a rendszert illetően, és remélhetőleg – ha a Maláj Nagydíj pénteki napján jól fog működni – bemutatkozhat versenykörülmények között is.”
„Valójában nem okozott számunkra túl nagy problémát, hogy a KERS nélkül versenyeztünk az előző versenyen, de nem szabad elfelejteni, hogy 80 extra lóerőről van szó, tehát egy kör során nagyjából 3-4 tizedmásodpercet jelent.”
Horner mindazonáltal kijelentette, a megbízhatóság továbbra is prioritást élvez, így az RB7-es versenyautókban csak akkor kap helyet a rendszer, ha az jól vizsgázott a pénteki edzésnapon.
„Természetesen arra törekszünk, hogy olyan gyorsan berakjuk az autóba, amilyen gyorsan csak lehet, de semmi esetre sem fogjuk veszélyeztetni az autó teljesítményét, illetve nem fogjuk megkockáztatni, hogy megbízhatósági problémák jelentkezzenek, ha úgy érezzük, hogy a rendszer még nem áll készen az éles bevetésre.”