A szövetség erről a héten tájékoztatta a Forma-1 csapatait, a döntés pedig a Mercedest érintheti a legérzékenyebben, a német istálló ugyanis egyértelműen élen zárt az időmérős motormódokat illetően.
Az F1-es paddockban úgy hírlik, a Renault, a Honda és a Ferrari üdvözli a szövetség döntését – utóbbi gyártónál kifejezetten örülnek, a források szerint ugyanis a maranellóiaknak idén „egyáltalán nincs időmérős motormódjuk”.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy gondolja, minden csapatot érint majd a változtatás, az FIA döntése azonban „egészséges dolog” a gyártók számára.
„Minden csapatot érint, a kérdés, hogy mennyire” – mondta a szakember pénteken.
„Azt gondolom, ezekre az időmérős módokra nagyon rámentek az elmúlt években. Amikor volt a befújt diffúzor például, akkor sztenderd motorvezérlést kellett használnunk a hétvége során. Azt gondolom, ez a dolog most egy hasonló metodika lesz, ami szerintem észszerű dolog a Forma-1-ben.”
„Elkerülhetetlenül óriási költségekkel jár a különféle motormódok kifejlesztése, és úgy gondolom, ez most egy egészséges dolog a gyártók számára, és ha szorosabb lesz tőle a verseny, az pozitívum a Forma-1 számára.”