Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke mindenkit figyelmeztetett, hogy ez még csak a kezdet, és készülő aero csomagjuk még ütőképesebbé teszi majd őket, miután megszerezték első győzelmüket a Forma-1-ben.
Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke mindenkit figyelmeztetett, hogy ez még csak a kezdet, és készülő aero csomagjuk még ütőképesebbé teszi majd őket, miután megszerezték első győzelmüket a Forma-1-ben.
Az energiaital-gyárosok már az első két versenyen kiválóan teljesítették, pedig az RB5 tervezője, Adrian Newey nem használta ki a szabályokban megbúvó kiskapukat.
A Red Bull idei autója azonban tartani tudta a lépést a diffúzoros trióval, sőt a hétvég játszi könnyedséggel húzott el a többiektől, és aratott kettős diadalt a Kínai Nagydíjon, ahol több mint fél percet adott a harmadik helyen befutó Jenson Buttonnak.
Horner úgy gondolja, hogy ezek után már csak a csillagos ég a határ, különösen úgy, hogy hamarosan érkezik a már készülő új aerodinamikai csomag, ami már magában foglalja a vitatott diffúzort, amivel további előrelépést érhetnek majd el.
“Az autó nagyon jól teljesít a nagysebességű kanyarokban. Az aerodinamikai csomag kiválóan muzsikál” – mondta a szakember. “Ám azzal, hogy tisztázódtak a szabályok, még nagyobb előrelépésre számíthatunk, mert olyan elemek kerülhetnek az autóra, amik az eddiginél jóval nagyobb leszorító erőt generálnak.”
“A hétvégi futamon elért eredmény áttörést hozhat. Hosszú még a szezon, és láthatjuk, hogy mindkét pilótánk versenyképes, szóval úgy érzem, a csillagos ég a határ, bármire képesek leszünk ezután.”
Bár mindkét versenyző könnyű autóval teljesítette a száraz pályán megrendezett időmérő edzést, és így került az első, illetve a harmadik helyre, Horner szerint akkor is nyertek volna vasárnap, ha nem esik az eső a versenyen.
“Ha száraz lett volna a pálya, akkor is csak az óra lett volna az ellenfelünk a három kiállásos taktikán. Egy igen agresszív stratégiával mentünk ki az első etapra, és azt gondoltuk, hogy meg tudjuk verni őket az utolsó kiállásig” – magyarázta Horner.
“Már az időmérő második etapjában láthattuk, mikor azonos üzemanyagszinttel és gumikon futottunk, hogy nagyon versenygépesek vagyunk. Szóval úgy döntöttünk, kockáztatunk, és ez minden körülmények között bejött.”