Versenyt fut az idővel a Red Bull Racing Forma-1-es csapata, hogy még az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt megoldást találjon az előszezoni teszteken látott problémáira.
Versenyt fut az idővel a Red Bull Racing Forma-1-es csapata, hogy még az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt megoldást találjon az előszezoni teszteken látott problémáira.
A Milton Keynes-i alakulat sokat szenvedett új, RB10-es versenygépének megbízhatóságával Jerezben és Bahreinben, emiatt versenyzői, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo nem sok időt tudtak a pályán tölteni.
A riválisok állítják, ha a címvédő gárda megoldja problémáit, ütőképes lesz, új autója ugyanis aerodinamikailag rendkívül hatásos.
„Néhány kör erejéig Daniellel együtt róttam a köröket, és az egyenesekben nem tudott megelőzni” – nyilatkozta nemrég a mclarenes Jenson Button a Marca című spanyol lapnak.
„Aztán a 11-es kanyarban – ami egy tempós forduló – kívülről előzött meg. Korábban soha nem láttam még ilyet.”
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko a Bild című német lapnak nyilatkozva elárulta, a fejlesztések is jól működtek legutóbb, Bahreinben.
„Számításaink azt mutatják, hogy az új elemek úgy működnek, ahogy szeretnénk, jobbá teszik az autót” – magyarázta a szakember.
„A motor szoftvere miatt nem tűnt olyan jónak a helyzetünk a pályán.”
Marko kifejtette, a Red Bull és motorpartnere, a Renault keményen dolgozik azért, hogy a jövő hétvégi idénynyitóra megoldja a problémákat.
„Nagyon sok tennivalónk van. Főleg azoknak a srácoknak kell keményen dolgozniuk, akik a szoftverért felelősek, ők 18 órás munkarendben futnak versenyt az idővel. De akik tudnak együtt nyerni, azok tudnak együtt dolgozni is.”
Bár a téli tesztek alapján a Mercedes tűnik az abszolút favoritnak, a német istálló motorsport-főnöke, Toto Wolff nem írja még le a Red Bullt.
„Meggyőződésem, hogy felállnak a padlóról” – mondta az osztrák szakember a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozva.
„Csupán az a kérdés, mikor. Mi azt reméljük, minél később.”